Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Andree_16

Medlem
Är det i nedan vy jag kommer sen en "guldplupp" på de dagar som har riktiga awards? Bara att börja titta då!
Nedan är i inloggat läge och jag söker för 2 vuxna + 1 barn (2-11år)

EDIT - Hittade kort efteråt ett par guldpluppar för miami om jag åker hem nu om 2 dagar så allt är klart - bara dags att börja leta nu :) Tack!


upload_2022-1-24_16-19-23.png
 

eddo

Medlem
Hur fungerar det vid återbetalning av skatter/avgifter? La till 2 inrikesflighter i en befintlig bokning och till min stora förvåning resulterade detta i lägre skatter/avgifter än ursprunglig bokning. Agenten kunde ej beräkna de nya skatterna över telefon så såg bara i mailet med de nya biljetterna att de är lägre. Betalas det tillbaka till mitt kort eller behöver jag göra något?
 
Hur fungerar det vid återbetalning av skatter/avgifter? La till 2 inrikesflighter i en befintlig bokning och till min stora förvåning resulterade detta i lägre skatter/avgifter än ursprunglig bokning. Agenten kunde ej beräkna de nya skatterna över telefon så såg bara i mailet med de nya biljetterna att de är lägre. Betalas det tillbaka till mitt kort eller behöver jag göra något?

Dom betalas tillbaka till kortet , har tagit olika lång tid för mig varje gång så kan inte säga hur snabbt du får pengarna
 

Linmet

Medlem
Hur fungerar det vid återbetalning av skatter/avgifter? La till 2 inrikesflighter i en befintlig bokning och till min stora förvåning resulterade detta i lägre skatter/avgifter än ursprunglig bokning. Agenten kunde ej beräkna de nya skatterna över telefon så såg bara i mailet med de nya biljetterna att de är lägre. Betalas det tillbaka till mitt kort eller behöver jag göra något?

Ska inte lova det är så men har bokat om en del senaste månaderna. Ökar skatten är de snabba med o dra. Men vid 2-3 tillfällen har jag inte behövt betala in något mer. Men har inte heller sett ett korvöre tillbaka. Svårt o se skatten blev _Exakt_ samma.
 

sbbn017

Medlem
Med anledning av snöstormen som bl.a har drabbat Istanbul funderar jag lite på vad som händer med vår bonusresa (med start imorgon ARN-CPH-IST-CUN) om Turkish blir tvungna att ställa in flyg även imorgon? Finns det något man kan göra i våran sits annat än att vänta och se?
Resan är bokad med eurobonuspoäng och en 241-voucher från 2020. Vi åker eftermiddagsflighten, TK1786 17.50 från CPH.
 

011430121

Medlem
Med anledning av snöstormen som bl.a har drabbat Istanbul funderar jag lite på vad som händer med vår bonusresa (med start imorgon ARN-CPH-IST-CUN) om Turkish blir tvungna att ställa in flyg även imorgon? Finns det något man kan göra i våran sits annat än att vänta och se?
Resan är bokad med eurobonuspoäng och en 241-voucher från 2020. Vi åker eftermiddagsflighten, TK1786 17.50 från CPH.
Jag skulle vara ute i god tid på flygplatsen och ha koll på om flyget kommer i tid från Istanbul annars lägga upp en alternativ resväg till slutmålet redan från Arlanda, inte säkert att TK hjälper till med att omboka dig, eftersom ni reser från Europa så har ni rättigheterna på er sida enligt EU261-2004 läs på i kväll, det är TK som har ansvaret att ni kommer fram.

Håll oss informerad och trevlig resa!
 
Toppen