Senaste nytt

Finnair storsatsar i Sverige med interkontinental trafik från Arlanda (upphör vintern 2022-2023)

ZZZebra

Medlem
Såg på Flyertalk att det finns ett Whatsapp-nummer för Finnair Platinum eller högre och testade det i stället. Allt klart på ett par minuter trots lång kö till vanliga kundtjänst. Rekommenderas varmt. Numret är +358 40 6471414 för er som vill prova.

Provade det numret både via telefon och WhatsApp men får bara meddelande om att det inte är i bruk.

Ringde vanliga supporten och fick bra hjälp att flytta mina inställda ARN-BKK-flygningar till valfria datum (rättare, fick direkt ok på de datum som jag önskade byta till).
 

DavveP

Medlem
Äntligen! Första långresan på två år går med Finnair i C på fredag till JFK. Är det någon som vet när incheckning öppnar? Och om man kan checka in annars via en annan flight med Finnair, tex till Helsingfors? Efter torka vill man hinna besöka Amex-loungen i lugn och ro :) Någon som åkt tidigare och vet om det är bricka som gäller en vanlig servering med pre-depauture bubbel? Tack på förhand för eventuella svar :)
 

andreas

Medlem
Äntligen! Första långresan på två år går med Finnair i C på fredag till JFK. Är det någon som vet när incheckning öppnar? Och om man kan checka in annars via en annan flight med Finnair, tex till Helsingfors? Efter torka vill man hinna besöka Amex-loungen i lugn och ro :) Någon som åkt tidigare och vet om det är bricka som gäller en vanlig servering med pre-depauture bubbel? Tack på förhand för eventuella svar :)

Vad trevligt!
Jag gör också Finnair long haul premiär i business på fredag till JFK, en kort tur för statusmatchen innan mars månad är över.
Kan inte hänvisa till det exakt men vill minnas att jag någonstans sett/läst att pre-departure dryck är tillgängligt och när det kommer till servering så är allt på en o samma bricka (någon form av pandemi-justering). Kanske @Tonton har fler detaljer från sin resa?
 

taxvalp

Medlem
Vad trevligt!
Jag gör också Finnair long haul premiär i business på fredag till JFK, en kort tur för statusmatchen innan mars månad är över.
Kan inte hänvisa till det exakt men vill minnas att jag någonstans sett/läst att pre-departure dryck är tillgängligt och när det kommer till servering så är allt på en o samma bricka (någon form av pandemi-justering). Kanske @Tonton har fler detaljer från sin resa?

Annars kan man läsa några inlägg bakåt i tråden där till exempel undertecknad har rapporterat från en resa ARN-JFK;)

Servering från bricka snarare än vagn, pre-departuredrink erbjuds.
 
Toppen