Senaste nytt

Finnair storsatsar i Sverige med interkontinental trafik från Arlanda (upphör vintern 2022-2023)

Arashi

Ny medlem
Finlands reserestriktioner får Finnair att satsa på flygresor från Stockholm – sysselsätter 270 personer i Finland – Inrikes – svenska.yle.fi

Om man anser att denna artikeln är fullt trovärdig så är dehär linjerna troligen för att sysselsätta planen istället för att låta de vara på marken, det förtydligas också att de inte har några planer på att öppna en bas på Arlanda men de positiva är att de inte stänger dörren angående att detta kan verka mer än en vintersäsong.
 
Kul.
Americans utbud från Miami är betydande - dock är (var?) det ingen rolig transferflygplats beroende på när man anländer. Situationen i passkontrollen kan vara kaotisk om man landar samtidigt som ett antal maskiner från Sydamerika och lite europeiska plan modell större. Nu var det några år sedan jag flög in i USA via Miami så det kan absolut ha ändrats.

Var där sist december 2019. Då skötte man själv passkontrollen via en datorterminal (APC), även på småbarnen. Många stationer och det gick snabbt.
 

augu12345

Medlem
Finlands reserestriktioner får Finnair att satsa på flygresor från Stockholm – sysselsätter 270 personer i Finland – Inrikes – svenska.yle.fi

Om man anser att denna artikeln är fullt trovärdig så är dehär linjerna troligen för att sysselsätta planen istället för att låta de vara på marken, det förtydligas också att de inte har några planer på att öppna en bas på Arlanda men de positiva är att de inte stänger dörren angående att detta kan verka mer än en vintersäsong.

Finlands SVT känns väl som hyfsat trovärdigt.

Så detta är en tillfällig grej, över vintern 2021-22. Inte särkilt upphetsande - eller något som kommer vända Arlandas förfall som långdistansflygplats.
 

Link

Medlem
Tänk på att Finnairs billiga Biz-biljetter är i princip en stol och mat, det ingår inget bagage, lounge, prio i säkerhet eller ens platsreservation.
Screenshot_20210903-142549.jpg
 

Senator

Moderator
Jag hittar inte mer info om detta då jag enbart såg detta flöda förbi mig på LinkedIn. Men jag tolkade att Finnair gör ett experiment med dessa linjer ur ett försäljningsperspektiv:
USA (Miami) som också täcks av Joint Venture med British, American, Iberia är tillgängliga i alla försäljningskanaler.
Thailand (Phuket och Bangkok) är bara tillgängliga i egna, direkta kanaler.

Det skulle vara ett test om jag minns rätt.
 
Toppen