Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

HCas

Medlem
Tror du på fullaste allvar att detta är en komplott och kundtjänst är instruerade att ljuga? Låter lite väl konspiratoriskt i mina öron. Mha321 har ju en teori som låter betydligt vettigare i så fall.

Tja, tittar man på mailväxlingen som 011430121 postade ovan så verkar det rätt klart att de har fått någon slags instruktion åt det hållet. Annars borde väl personen på kundtjänst åtminstone ha tyckt att det hela var lite märkligt och lovat att kolla upp det?

Att det skulle vara en IT-lösning som övriga avdelningar inom företaget inte känner till betraktar jag som omöjligt efter 29 sidor i den här tråden...
 
Tja, tittar man på mailväxlingen som 011430121 postade ovan så verkar det rätt klart att de har fått någon slags instruktion åt det hållet. Annars borde väl personen på kundtjänst åtminstone ha tyckt att det hela var lite märkligt och lovat att kolla upp det?

Att det skulle vara en IT-lösning som övriga avdelningar inom företaget inte känner till betraktar jag som omöjligt efter 29 sidor i den här tråden...
Nu vet jag inte vilken kundtjänst du brukar ha kontakt med, men att en first line support, tillgänglig för allmänheten, skulle ta egna sådana beslut och lova kolla upp saker som ser konstiga ut hade för mig varit en större nyhet än att de inte gör något.

Jag gissar att de bara följer ett flöde och allt som går utanför mallen besvaras på samma sätt.
 

HCas

Medlem
Nu vet jag inte vilken kundtjänst du brukar ha kontakt med, men att en first line support, tillgänglig för allmänheten, skulle ta egna sådana beslut och lova kolla upp saker som ser konstiga ut hade för mig varit en större nyhet än att de inte gör något.

Jag gissar att de bara följer ett flöde och allt som går utanför mallen besvaras på samma sätt.

Så kan det vara, men själva huvudpoängen kvarstår ju: deras chefer låter det ske. Jag tycker fortfarande det är ett bisarrt beteende av SAS i en situation där de borde vara så måna som möjligt om sina kunder.
 

J-Dog

Medlem
Så kan det vara, men själva huvudpoängen kvarstår ju: deras chefer låter det ske. Jag tycker fortfarande det är ett bisarrt beteende av SAS i en situation där de borde vara så måna som möjligt om sina kunder.

Kanske har nämnts tidigare i tråden men det känns som en medveten strategi från SAS så dom slipper betala tillbaka pengarna direkt vid inställda avgångar. Nu är avgången fortfarande "giltig" och när den kort inpå avgång officiellt ställs in så kan man först då välja att få pengarna tillbaka eller en voucher. Helt enkelt en lösning för att hantera kassaflödet.
 
Fått min bokning i juni till Split ombokad till 737-700 från A320neo. Jag som varnade mina medresenärer för att boka Norwegian även om det var billigare... Pest eller kolera känns det som nu...

Går fortfarande att boka flightsen via SAS appen och då står det A319...

Har bokat en segelbåt en vecka och resterande delen av betalningen om drygt 25k måste betalas i slutet på april för att inte förlora bokningen.
Blev erbjuden voucher när jag påtalade detta.. Går att ta sig ner ARN-CPH-SPU där det fortfarande är a320 som gäller hela vägen, dock med stop over i CPH. Frågan är om det är någon poäng att omboka eller om även de kommer ändras till 737-700. Hur hade ni gjort?
 

pswe

Medlem
Blev erbjuden voucher när jag påtalade detta.. Går att ta sig ner ARN-CPH-SPU där det fortfarande är a320 som gäller hela vägen, dock med stop over i CPH. Frågan är om det är någon poäng att omboka eller om även de kommer ändras till 737-700. Hur hade ni gjort?
Det känns osannolikt att det inte kommer finnas tillräcklig efterfrågan till Split i sommar. Jag hade chansat på att komma iväg.
 

mha321

Medlem
Är A319 nya 737-700 kanske? För att vi genomskådade?

Nej säg inte så! Fick precis min resa till Lissabon i sommar ombokad till A319...

A319 har de ju kvar åtminstone, på CPH-basen. Och det är väl type commonality med 320n så de flyger från ARN också. Och de kanske är intressanta för "små linjer".

Däremot har de ju bara 2st (väl?), så det får inte bli speciellt många destinationer och turer :)
 
A319 har de ju kvar åtminstone, på CPH-basen. Och det är väl type commonality med 320n så de flyger från ARN också. Och de kanske är intressanta för "små linjer".

Däremot har de ju bara 2st (väl?), så det får inte bli speciellt många destinationer och turer :)
SAS har färre A319 än dom har 737-700 kvar.

Om nån har för mycket tid och vill kolla upp detta så kan man ju se om SAS har planerat in fler A319 samtidigt samma tid så att det blir orimligt eller inte. Tex om 5 olika avgångar samma morgon från CPH är med A319 kommer det ju inte gå. SAS har bara haft 4 st A319 som mest.
 
Toppen