Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

mha321

Medlem
Skönt svar att du skyller på kundtjänst för att du väntat med att boka med din voucher tills sista dagen på giltighetstiden. #framförhållning
Det är dålig framförhållning det håller jag med om. Det var till stor del pga att det var en voucher jag inte hade koll på att jag hade..

Men jag var också explicit lovad av dem att vanliga kundtjänsten skulle fortsätta ta emot bokningar efter kl 17. Vilket de också gjorde för vissa som ringde in men inte för alla. Men visst var det överdrivet naivt att lita på den person i kundtjänst som lovade det.
 

Mr Basic

Medlem
Men jag var också explicit lovad av dem att vanliga kundtjänsten skulle fortsätta ta emot bokningar efter kl 17. Men visst var det överdrivet naivt att lita på den person i kundtjänst som lovade det.
Ja, du har väl varit med tillräckligt länge för att inte lita på kundtjänst. :cool:

Vilket de också gjorde för vissa som ringde in men inte för alla.
SAS-tombolan.....:mad:
 

Mr Basic

Medlem
Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: Swiss, United, SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: San Francisco
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 65 000, 2-4-1 voucher som går ut Dec 2021.
Skatter&avgifter (per person): 1 848 SEK (1398 + 450 )
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Oktober 2021
Bokad: April 2021

Ringde vid öppning kl 09.00, och bokade smidigt med agenten.

Resan gäller en 3v roadtrip i USA, Kalifornien, open jaw. Start i San Francisco, och slutar i Texas, Houston där jag flyger hemifrån. Planerar på att ta mig till IAH tidigare för hemresan för att nyttja Polaris Lounge. Har sedan en längre layover i FRA. Hoppas loungerna är åter till normala omständigheter tills dess.
Trevligt! Får man önska en liten rapport och/eller bilder från Polaris (både lounge på IAH och ombord)? :rolleyes:
Hade för avsikt att boka samma väg hem från Costa Rica men ”nya Tallinn” knäckte mig. :(
 

pljung

Medlem
Har bonusresa bokad (Amex 2-4-1 för 2 personer) GOT-DPS, utresa 7/8 GOT-FRA-IST-DPS och retur 27/8 DPS-IST-GOT. TK ställde igår in flyget IST-DPS på utresan. Kikade lite på TK:s hemsida idag och nu verkar även hemresan vara inställd (går ej at boka DPS-IST 27/8). Tänkte jag avvaktar om även DPS-IST blir inställt innan jag kontaktar SAS.
Min fråga är, det blir väl inga kostnader för att boka om detta då TK ställt in ett flyg?
 

pljung

Medlem
Nej, men SAS kommer bara att boka om dig till existerande awardtillgänglighet, så det är nog det som kan sätta käppar i hjulen för dig
Så är det givetvis men har hittat lite alternativ på UA:s hemsida, sen ska dessa också finnas tillgängliga för SAS :confused:
Blev nu själv påmind att jag bokade denna resa innan "prishöjningen" av poäng, så blir det att betala mellanskillnaden av poäng? Någon med erfarenhet av det?
 

Brandten

Medlem
Nej, men SAS kommer bara att boka om dig till existerande awardtillgänglighet, så det är nog det som kan sätta käppar i hjulen för dig
Så om vår nästan direktflyg till Manilla (2 mellanlandningar bara ) blir inställt av TK så kan man hoppas att SAS bokar om till något riktigt kul med tex ANA eller EVA Air utan merkostnad för mig?
 

ekf

Medlem
Så är det givetvis men har hittat lite alternativ på UA:s hemsida, sen ska dessa också finnas tillgängliga för SAS :confused:
Blev nu själv påmind att jag bokade denna resa innan "prishöjningen" av poäng, så blir det att betala mellanskillnaden av poäng? Någon med erfarenhet av det?
Det har det ju rapporterats om många gånger på BC....

Ofrivillig ändring: Poängkostnad, voucher etc gäller som för originalbokningen
Frivillig ändring: Ny poängkostnad samt att poäng och voucher måste vara giltiga vid ändringstillfället
 

ekf

Medlem
Så om vår nästan direktflyg till Manilla (2 mellanlandningar bara ) blir inställt av TK så kan man hoppas att SAS bokar om till något riktigt kul med tex ANA eller EVA Air utan merkostnad för mig?
De kommer säkert att hävda att det ska vara en reasonable routing... Men ja, i princip.. det är ju inte du som resenär som valt att göra en ändring av ingånget avtal (bokningen)...
 

Resetokig

Medlem
Har bonusresa bokad (Amex 2-4-1 för 2 personer) GOT-DPS, utresa 7/8 GOT-FRA-IST-DPS och retur 27/8 DPS-IST-GOT. TK ställde igår in flyget IST-DPS på utresan. Kikade lite på TK:s hemsida idag och nu verkar även hemresan vara inställd (går ej at boka DPS-IST 27/8). Tänkte jag avvaktar om även DPS-IST blir inställt innan jag kontaktar SAS.
Min fråga är, det blir väl inga kostnader för att boka om detta då TK ställt in ett flyg?
Hej @pljung! Vi var inbokade på samma flight och har gjort research under morgonen. Det ser ut som att Turkish nu endast kommer köra varannan dag och 8/8 hamnade då i kläm. Jag kollade alternativ både på United och Air Canadas hemsida och de diffade lite, dock verkade tillgängligheten på den långa sträckan finnas på båda ställena. Ringde nyss SAS för ombokning till närliggande dag och fick tag i ARN-IST i eko och IST-DPS i biz. Dock blev IST-DPS på väntlista och kvinnan i telefon sa att vi ska avvakta tills vi får en bekräftelse på mail.
Så tips kolla alternativ om ni fortfarande vill åka. Har er hemresa också "hamnat i kläm" kolla då dagen innan och efter.
Någon som har erfarenhet av hur lång tid Turkish brukar hålla en på väntlista innan man får en bekräftelse, om man nu blir bekräftad?

Ingen poäng- eller prisskillnad för vår ändring.
 
Toppen