Senaste nytt

Betala Mastercard innan nästa faktura kommer

Homer

Medlem
Careless Words.jpg
 

toer00

Medlem
@toer00 varför fortsätta skriva om detta och din plan. Kortbolagen läser här och kommer ju lätt se vad du planerar att göra och om de har synpunkter på det lär du märka det framöver.

Vet inte varför du börjar att prata om att blanda in SEBs ledning i detta. Känns väldigt ogenomtänkt om du frågar mig. Gör inget som kan riskera att saker blir sämre för alla andra framöver.

Du får gärna testa det du nu planerat, men dumt att tapetsera internet med det mer än nödvändigt enligt mig.

Tvärtom...
Om man kan få officiell OK för att vi har rätt ochSEB korts kundtjänst fel, så slipper man disskutera med dem...
Tror knappast att de går in på bc.se och börjar agera självständigt... ;-)

Men visst, jag lovar att informar om utfallet... :)
 

igelkotten

Medlem
Tvärtom...
Om man kan få officiell OK för att vi har rätt ochSEB korts kundtjänst fel, så slipper man disskutera med dem...
Tror knappast att de går in på bc.se och börjar agera självständigt... ;-)

Men visst, jag lovar att informar om utfallet... :)

Det finns definitivt folk på olika bolag som diskuteras här som är inne och läser. Det har jag förstahandsinformation om. 10000% med @palmen här.
 

Tonton

Medlem
Tvärtom...
Om man kan få officiell OK för att vi har rätt ochSEB korts kundtjänst fel, så slipper man disskutera med dem...
Tror knappast att de går in på bc.se och börjar agera självständigt... ;-)

Men visst, jag lovar att informar om utfallet... :)
Snarare så att du gör alla en björntjänst om du fortsätter jaga på kundtjänst...
 
Last edited:

ekf

Medlem
  • Gilla
Reactions: hco
Tvärtom...
Om man kan få officiell OK för att vi har rätt ochSEB korts kundtjänst fel, så slipper man disskutera med dem...
Tror knappast att de går in på bc.se och börjar agera självständigt... ;-)

Men visst, jag lovar att informar om utfallet... :)
Och i värsta fall så får du ett officiellt uttalande om att det är otillåtet, och ingen här inne kan längre genomföra den typen av action eftersom det rakt ut skulle bryta mot villkoren. (För jag förmodar att majoriteten här inne ändå inte kommer säga upp kortet ifall de skulle förtydliga i villkoren eftersom huvudsyftet inte är just din föreslagna metod, men att man ibland vill kunna nyttja den möjligheten).

Ju mer du jagar, ju mer flaggad kommer du bli. Om du så gärna vill ha poängen är det kanske bättre att du kommer överens om en rabatt för att betala med banköverföring och sen köper poängen för 20öre/poäng (motsvarar 9000kr för 45k poäng på 300 000kr). Är övertygad om att du kan få ner bilens pris från 300k med 9k om du skippar kortbetalning (rör sig om 3%) eller i vart fall i närheten.

Ibland är det bättre att vara i gråzon...
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: hco

Bryant

Medlem
Blir lite nyfiken på vilken bilhandlare som går med på att man betalar med kort? Tipsa gärna om vilken bilhandlare det är. Kanske ska styra om mitt framtida bilköp dit bara för man får massa härliga poäng som man annars går miste om. :D

OT:
Jag köpte en ny bil för ca 1,5 månad sedan. Firman tog inte emot några kort som ger poäng. ”Då skulle vi bli tvungna att ta ut en extra avgift”.

Jag valde banköverföring med inbetalning till BG eller PG. Genomförde den betalningen via Billhop på mitt Amex. Tog inte hela summen då jag inte tyckte att kostnaden (2,5% + 1% för snabbare hantering) var värt det men säkerställde iallafall min första voucher.

Det är mitt tips. Att betala fakturan via Billhop om man anser att kostnaden är värt det.
 
Toppen