Senaste nytt

Utveckling av nya tjänster med api.flysas.com

Canadien

Medlem
Det där har jag också funderat på och det klarar jag av med befintligt data. Frågan är hur gränssnittet ska se ut. Väljer man från/till två gånger? Jag har även funderat på att inkludera alla flygplatser inom en viss radie (säg 75 mil) men då kommer man få väldigt många svar. Just nu är open jaw-funktionen begränsad till ARN/CPH/OSL och skälet är att man oftast kan lägga på anslutningar mellan dessa kostnadsfritt.

Skulle vilja ha dubbel open jaw p g a detta, d v s spelar ingen roll om utresa från Skandinavien är OSL/ARN/CPH eftersom det oftast finns anslutningar, och sedan i andra änden t ex ORD / EWR eller PEK / HND
 

aruba1

Medlem
+1 på flera ovan. Framför allt att kunna ha en gemensam award sökning för både SAS och Star Alliance. Antar att API’erna är separerade idag. Skulle gärna vilja söka brett t ex juni och juli. Resultatet som presenteras bör visa flighter som medger stopp upp till 24 timmar, även om nästa flight avgår dagen därpå. Open-jaw option skulle också behövas. Så här tänker jag mig att jag skulle vilja söka, förutom vanliga point-point:
Skandinavien - valfritt land/länder i Europa
Skandinavien - Solresor i Europa
Skandinavien - Asien
Skandinavien - Nordamerika
 

LSH

Medlem
Framför allt att kunna ha en gemensam award sökning för både SAS och Star Alliance. Antar att API’erna är separerade idag.
Det är samma API för alla tre biljetttyper på så sätt att sökfilter och formatet på resultatet är lika. Däremot måste man ställa samma fråga en gång per typ. Att sammanställa svaren från dessa tre anrop är förstås inga problem.
 

LSH

Medlem
My eb history download script still works. So I'm not sure exactly what they've changed?
I haven't checked the details since my stuff is still working, but it looks like the flight search now requires that auth headers are set. This can of course be hacked, but it's a signal from SAS that they don't want unauthorised traffic to their APIs.

So does that mean that it is the end for rest of us, who made our own application??
You can use "my" data if you find the quality good enough. https://awardhacks.se/export/flights

Edit: Assuming that it's award data you want. Real time revenue tickets will be a problem
 
Last edited:
SAS have this page: Scandinavian Airlines developer portal
I haven't checked the details since my stuff is still working, but it looks like the flight search now requires that auth headers are set. This can of course be hacked, but it's a signal from SAS that they don't want unauthorised traffic to their APIs.

Real time revenue tickets will be a problem

SAS have this page: Scandinavian Airlines developer portal where they state: "Developers can discover and learn about Scandinavian Airlines API. Just sign up for an API key and start consuming this sample API right away!"

The page does not seem to work properly, I do not get any responses if I try to sign up for an API key.
https://mapi-uat.portal.flysas.com/signup/
 

LSH

Medlem
SAS have this page: Scandinavian Airlines developer portal where they state: "Developers can discover and learn about Scandinavian Airlines API. Just sign up for an API key and start consuming this sample API right away!"

The page does not seem to work properly, I do not get any responses if I try to sign up for an API key.
Cool, I haven't seen that. How did you find it? Key generation worked for me.

Edit: Creating an account went fine, but i can't login, and it looks like there are no products or APIs
 
Toppen