Senaste nytt

50% rabatt på Aviosbokningar med Iberia, även Business

Homer

Medlem
Vad händer med Avioserna vid book with confidence? Får man tillbaks dem och endast vad man betalat blir voucher, eller får men en voucher med både och? Kan ju inte se hur det senare skulle kunna fungera.

Både och om jag förstått rätt.

(Om man har en FTV och vill ha tillbaka pengar+Avios, kanske det går att använda den göra en bokning och
sedan avboka och betala £35 ?? )

An eVoucher is an electronic voucher which can be used online

FTV is a Future Travel Voucher which can't be used online, despite the name, it isn't a voucher, it's a ticket wrapper.
For reward bookings any voucher will always be an offline FTV, you can't get online eVouchers for reward bookings.


Rebooking with e-voucher - FlyerTalk Forums
 

Homer

Medlem
Jag blev tvungen att ändra en LHR-ARN bokning gjord till 50%, jag ändrade den själv i MMB till i september och det krävdes inte fler Avioser.
Enda begränsningen var att det inte gick att flytta den mer än 365 dagar från det datum man gjorde bokningen.
 

Homer

Medlem
Jag blev tvungen att ändra en LHR-ARN bokning gjord till 50%, jag ändrade den själv i MMB till i september och det krävdes inte fler Avioser.
Enda begränsningen var att det inte gick att flytta den mer än 365 dagar från det datum man gjorde bokningen.


Nu har de ändrat reglerna till 365 dagar från utresedatum. :)
Synd att man inte gjorde fler bokningar :(




2 January 2021, you buy a ticket for 3 August 2021. The ticket is issued immediately.
3 August 2021 = first flight
20 August 2021 = last flight.

The August flight is cancelled, and you want to rebook.
Previously you had to travel the first flight by 1 January 2022 and the last flight by 1 January 2023.

Now your first flight has to be on or before 3 August 2022. You last flight has to be before 3 August 2023.


(gäller inte bara inställda flyg)

Ticket validity. - Page 7 - FlyerTalk Forums
 
Toppen