Senaste nytt

Bästa platser i ANA Business på Boeing 787-9

Canadien

Medlem
Har bara suttit på 1H, tycker den är OK. Inte så mycket spring till den främre toaletten eftersom de flesta inte vet att den finns verkar det som. Gott om utrymmen och maten först.
 

dino_81

Medlem
Jag föredrar mindre kabin om möjligt och gärna fönsterplats där bordet är ut mot gången, dvs. att stolen är närmast flygplanets vägg. Ex. 9A eller 10K.

Nackdelen med mindre kabinen på den seat map som du visar är att du hamnar längre bak i planen vilket är närmre motorerna och därmed ökar motorljudet och om servering ser framifrån är finns det risk att du inte får till förstahandsval när det gäller mat.
 

mha321

Medlem
Suttit på 3A och varit nöjd med den.

5A behöver inte vara helt fel heller även om den är röd på bilden. Avsaknad av fönster kan vara en fördel när man har ett flyg där det inte går att dra för fönster luckor ordentligt (läs 787). Men man tappar ju utsikten för resten av resan...
 

Carl

Medlem
Sitter och kikar på en award med ANA 787-9 EU-NRT, dvs nattflyg i business class. Jag skall resa tillsammans med min fru och undrar vad forumet föreslår för plats till oss då?
 

Nahoj

Medlem
Sitter och kikar på en award med ANA 787-9 EU-NRT, dvs nattflyg i business class. Jag skall resa tillsammans med min fru och undrar vad forumet föreslår för plats till oss då?

Min erfarenhet av ANA business class i 787-900, är att det är lugnast ju längre fram i kabinen man kommer. Dels serverade kabinpersonalen måltiderna från utrymmet framför rad 1 (de utgick från främre delen), och dels tenderade passagerare att gå till WC:n bakom rad 7 (även fast det finns WC framför rad 1).

Om jag ska resa själv, skulle jag välja 1A (kommer intill fönstret och ger mest "privacy" i jämförelse med andra platser). Ni ska förvisso resa tillsammans, men jag skulle ändå välja främre raden (om ni vill sitta/ligga bredvid varandra). Ifall jag minns rätt så har främre mittenraden sätesnummer 2E+2G. Alternativt kan man välja 1A+2C, och sedan kan ni turas om att sova vid plats 1A.

En annan fördel med främre raden är även att ni blir bland de första att få maten serverad.
 
Toppen