Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

Finns väl inte så många val för din del. BMA-HAD har en flight 14:45, men i övrigt är det torrt med flyg till västkusten och Köpenhamn vad jag kan se.
Får ändra mitt arbetschema denna vecka och ta semester på fredagen helt enkelt. Befinner mig i Göteborg på torsdagen så får ta tåget ner direkt på kvällen istället.
 
Har en flight Arlanda - Umeå 1 nov som varit säljstoppad flera veckor men först nu blev den inställd. Ringde in för att avboka och få återbetalning. Fick då svaret att man inte får återbetalning om nya förslaget är inom samma dygn. Låter ju konstigt om man t.ex. skulle åkt på morgonen och blir ombokad tilll kvällen?

Enda jag kan få är voucher (som jag även skulle ha kunnat få innan flighten ställdes in).

Stämmer detta verkligen?
Kolla lite på denna tråden :)
SAS ändrar till 737-700 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 

lucasd

Medlem
Har idag fått ett gäng flighter både ändrade vad gäller tidtabell och flygplanstyp. Två flighter ändrades från 737-700 till CRJ 900. En flight med 737-700 fick en tidtabellsändring (samma flightnummer) och blev till en 320Neo. Den sistnämnda flighten var säljstoppad en period, därefter dök den nya tidtabellen upp i bokningen för någon vecka sedan.

Som redan nämnt innan - att flygplanstypen är en 737-700 och att flighten inte går att boka innebär inte per automatik att flighten kommer ställas in. Det är väl dock högre sannolikhet att den ställs in.

Det bästa en kan göra verkar vara att sitta still och vänta på att SAS agerar, eftersom SAS inte gör något innan flighten verkligen är inställd.
 

011430121

Medlem
Tack för tipset, har kommit väl till pass då jag för några veckor sedan fick se att det satts in ett 737-700 på en av mina flygningar (ARN - LPA där utresan gick via OSL). Hade sett denna tråd och kände att det nog kunde leda till problem, men bestämde mig för att sitta tight då det är en bonusresa och vi ännu inte har bestämt om vi ska åka eller inte. Så idag kom mejlet att utresan var inställd - samtal till SAS, fem minuter i kö och ytterligare fem minuter senare så var ombokning klar till utresa en dag senare, men direktflyg ARN - LPA. För vår del bara positivt då det egentligen var vårt förstahandsval, men inte var tillgängligt som bonusresa i plus när vi bokade, men märkligt med mellansteget med 737-700 lång tid före avbokning...
Även jag har en resa till LPA min avresa är i mitten av december via OSLO både ut och hem som nu har varit en 737-700 både dit och på returen i över en månad där mitt sätena är blockade, så den kommer att ställas, väntar bara på vad SAS kommer med för alternativ.

Ha en trevlig resa.
 
Snacka med SAS precis, även om de inte är en dealbreaker så poängterade jag för dem att jag tyckte jag borde få tillbaka hälften av poängen för en T&R och inte prissättas för en enkelresa jag behåller. Jag pröjsar ju för en T&R och får ena benet avbokat då skall jag inte plötsligt betala mer för det andra enkelbenet. De köpte inte min anledning över telefon, tvärt NEJ.....

Nu handlar de om en inrikesresa så vi pratar om 1000 poäng :p
 

Nea

Medlem
Ja så kan även jag rapporterar att min GOT-ARN-UME-GOT resa i slutet av oktober blev 2av3 flyg inställda nu 17dagar innan avgång. Förslaget till ombokning från Sas att åka från Göteborg kl 6:20 var inte möjligt för mig så det blev att ringa och fick ändrat till att åka upp kvällen innan istället.

Då de även ställt in direktflyg på sön kväll, så blir det hem via Arn mitt på dagen istället, tråkigt men får fungera.

Mina julbiljetter håller jag tummarna för, då Sas åter säljer biljetter och flygplanstyp nu är A320
 

ChJ

Medlem
Även jag har en resa till LPA min avresa är i mitten av december via OSLO både ut och hem som nu har varit en 737-700 både dit och på returen i över en månad där mitt sätena är blockade, så den kommer att ställas, väntar bara på vad SAS kommer med för alternativ.

Ha en trevlig resa.
Hoppas att du lika smidigt som jag erbjuds ombokning till direktflygen från Arlanda.

Tack; återstår dock att se om det blir någon resa - jag börjar känna mig lite kluven...
 
Har en bokning med SAS till LPA som nu står som "A320-100/200", inte neo längre. 6h flygtid känns konstigt att den inte är med A320neo. Flighten går inte att boka på sas.se och Seatexpert ser ut så här. Risk för att den ställs in?
9da4b05d3d188129e2320cf3c7d55352.jpg
 
Toppen