Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.

HMJ

Medlem
Snabb fråga. Har en voucher som brinner 31/12. Om jag bokar SAS bonus och biz ut plus hem någon gång under 2021 kan jag justera till biz hem när (om) tillgänglighet kommer på hemresan senare utan att ställa till det?

Är med på att om jag avbokar så brinner den. Men ändringar i bokningsklass eller/dag?
Tyvärr kan du inte ändra i en bokning efter det att voucher gått ut.
 

HMJ

Medlem
Det är ju just det där som är problemet nu. Risken att man kommer behöva ändra i en resa är ju stor nästa år också, tex pga att flyg ställs in och bokningar ändras ologiskt.
Håller med, dock så tror jag att Amex/SAS kommer att komma på en lösning för det problemet under 2021 när det börjar bli avbokningar på bokningar gjorda med vouchers som gått ut i årsskiftet.
 
Håller med, dock så tror jag att Amex/SAS kommer att komma på en lösning för det problemet under 2021 när det börjar bli avbokningar på bokningar gjorda med vouchers som gått ut i årsskiftet.
Ja, dom borde kunna lösa så att vi inte behöver betala dubbla poängpriset vid ombokningar pga tidtabellsändringar och irrops. Sålänge resmålet, resklassen och datumet är samma.
 
Ombokning pga inställt/tidtabellsändrat flyg har varit OK tidigare även om vouchern gått ut.
Jo små justeringar har gått men frågan är om det kommer gälla även tex om SAS linje till säg Tokyo inte startar upp som tänkt utan först tre månader senare än avresedatumet. Kommer SAS då tillåta att man skjuter fram resan helt eller bokar om till *A?
 
Fick en ändring i min bokning idag så att jag kunde ringa in och avboka "gratis". Informerades då om att min voucher, som egentligen bara är giltig till 2020-12-31, kommer att få förlängd giltighetstid med två månader till 28 feb 2021. Detta ska enligt agenten komma info om till alla inom ett par dagar. Vi får väl se om det stämmer. Det vore jättebra för mig i så fall.
 

Ilmu90

Medlem
Fick en ändring i min bokning idag så att jag kunde ringa in och avboka "gratis". Informerades då om att min voucher, som egentligen bara är giltig till 2020-12-31, kommer att få förlängd giltighetstid med två månader till 28 feb 2021. Detta ska enligt agenten komma info om till alla inom ett par dagar. Vi får väl se om det stämmer. Det vore jättebra för mig i så fall.
Hoppas!
 

ptotheg

Medlem
Tack för svar. Kanske får bli en gamble med en av två 2-4-1 som löper ut 31/12 2020. Har fler så och som läget är nu kommer man ju inte iväg i närtid ändå. I värsta fall får man väl nyttja en till Spanien/Frankrike till uruselt värde. Bättre något än inget!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen