Senaste nytt

Lovande Business Class säte har lanserats för narrow-body flygplan

BusinessClass

Redaktör
STELIA AEROSPACE har lanserat ett nytt Business Class-säte som sätter en helt ny standard för komfort i narrow-body flygplan. STELIA Aerospace, ett helägt dotterbolag till flygplanstillverkaren Airbus, presenterade nyligen ett nytt Business Class-säte vid namn ”OPERA” som är speciellt utformad för passagerarflygplan med en mittengång. Foto: STELIA Aerospace Den nya produkten erbjuder bland annat en…
 

JonW

Medlem
Nån som förstår varför detta är speciellt för narrow bodies??
Tycker det ser ut som en typisk (lite lyxigare kanske) inverted herringboneinredning för wide bodies..
 

fcx

Medlem
Nån som förstår varför detta är speciellt för narrow bodies??
Tycker det ser ut som en typisk (lite lyxigare kanske) inverted herringboneinredning för wide bodies..

Min enkla take. En narrow-body är "bredare" än än wide-body, så då behöver man en annan typ av säte som är mer vinklat. En narrow-body är 3+3 normalsäten bred, men i en businessconfig så ska det bli 1+1. En wide-body är 3+3+3 normalsäten bred, men i business ska det bli 1+2+1 enligt vad som nuförtiden anses vara standard. Detta säte ser dessutom svårt ut att få till bra för resenärer som reser i par.

Själv drömmer jag mig tillbaka till Air Canadas gamla 1+1+1-inredning. Luftig kabin och sköna säten.
 

JonW

Medlem
Bör ju bli samma sak som för yttersätena i en wide body; 3 blir 1.
Väger man sen in att narrow bodysäten i Y oftast är smalare än i wide body, så blir ju vinklingen mindre o inte större...
 
Toppen