Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Fidde

Medlem
@joakgarp Investera i Metal och res utanför Europa så får du dina 1%. ;)

Varför ge mycket mer i bonus än intäkten från köp i EU av gratiskunder? Det låter som usel business.
Numera bara upp till månadskostnaden för Metal (ca 140kr). Har tidigare år haft köp utanför EU på större summor än det vissa månader så klar försämring för min del när det skulle förnyas. Gick faktiskt ner till gratisversionen istället, inte bara pga detta dock.
 

Tonton

Medlem
Någon som har blivit ombedd att återverifiera er med identifikation nyligen?

Hänt mig nu fyra gånger på kort tid att jag måste gå igenom en snabb verifikationsprocess i appen.
 

M.K

Medlem
@Fidde Det var snålt av dem att sätta en maxgräns. Ännu en anledning att inte uppgradera från Premium. Jag växlar vanligtvis över 50’ per månad och får ett bra kortvärde jämfört med gammelbankens avgifter.
 

intuition

Medlem
Ja, men problemet är att dom ändå har ”rätt” att dra pengar av dig så länge det rör sig om en subscription. Det betyder att Revolut låter dom dra pengar från ditt kort ändå, om dom visar underlag att du ingått avtal med dom och inte betalat. På exakt samma sätt som dom i mitt fall debiterade ett redan avslutat kort.

De lustiga är att nu lanserade Revolut precis att de ger användarna "kontroll över prenumerationer". Enligt deras kommunikation så ska de plötsligt göra tvärtom och låta kunden spärra prenumerationer direkt i appen utan att faktiskt säga upp den hos utgivaren?!


Betalar du fortfarande för den där prenumerationen du alltid glömmer bort att avbryta? Vi vet hur det känns. Ett slöseri med pengar!

Med vår funktion Schemalagda betalningar slipper du detta. Betala med ditt Revolut-kort och få kontroll över alla dina återkommande betalningar.



Ett ställe för att styra allt
Spåra dina prenumerationer, direktdebiteringar och återkommande betalningar på ett ställe.



Spärra och ta bort spärrar med ett tryck
Hitta inaktuella prenumerationer och spärra dem direkt för att spara pengar. Det är lika lätt att ta bort spärren i fall du ångrar dig.



Få aviseringar om betalningar
Vi säger till om det inte finns tillräckligt med pengar på kontot för att täcka schemalagda betalningar.
 

McFace

Medlem
Någon som har blivit ombedd att återverifiera er med identifikation nyligen?

Hänt mig nu fyra gånger på kort tid att jag måste gå igenom en snabb verifikationsprocess i appen.

Jag har blivit verifierad tre gånger (använt ID-kort, ej körkort) senaste veckorna. Nu vill de verifiera mig igen och hänvisar till att mitt körkort som jag använde när jag tecknade upp inte är giltigt ID. God dag, yxskaft.
 

mha321

Medlem
Jag har blivit verifierad tre gånger (använt ID-kort, ej körkort) senaste veckorna. Nu vill de verifiera mig igen och hänvisar till att mitt körkort som jag använde när jag tecknade upp inte är giltigt ID. God dag, yxskaft.
Formellt sett är ju inte ett svenskt körkort giltig legitimation i uk. Så de kanske bara erkänner wrr de gjorde fel första gången :)
 

McFace

Medlem
Formellt sett är ju inte ett svenskt körkort giltig legitimation i uk. Så de kanske bara erkänner wrr de gjorde fel första gången :)

Följande tre gånger använde jag alltså inte körkortet, men varje gång glömmer de att jag blivit återverifierad med giltigt ID och hänvisar till att körkortet inte är giltigt.

Kul i sammanhanget är att det fortfarande går att välja att lämna körkortet. Förtroendeingivande.
 

intuition

Medlem
Nu ska man kanske inte jinxa grejer, men har själv inte behövt validera en enda gång. Man undrar nästan vad ni gör som inte jag gör...
 
Toppen