Senaste nytt

Kampanjer ni saknar

ante_77

Medlem
Det har gått många kampanjer genom tiderna.
En som jag verkligen saknar är den kampanjen där man fick riktigt bra med poäng om man planerade in typ 10st ToR resor inom en tidsram och sedan håvade in en massa poäng om man prickade in de antal (eller fler) man hade planerat.

Det känns som att det är något som SAS skulle kunna dra igång igen för att få ett litet uppsving av passagerare.
Jag själv skulle kanske börja överväga att ta lite tätare turer och öka frekvensen med 50-100%.

Jag håvade in en hel del poäng på den tiden det begav sig sist. Jag tror att jag ordnade 172 legs ett år när det var bra utdelning på planläggningsresor.
 

palmen

Moderator
Det är nog inte jättebra att dra igång något sådant innan det finns kontinuitet i flygandet. Som det är nu så ställer de ju in flighter hej vilt.
Om jag planerar och bokar 10 resor är det stor risk att bara 7 kan bli av för att sas ställer in eller Corona läget ändras. Skulle inte vara bra om folk missade sin target för att sas ställde in några flighter sent.

Men helt klart måste sas få in bokningar nu och lite cash flow
 

ante_77

Medlem
Det är nog inte jättebra att dra igång något sådant innan det finns kontinuitet i flygandet. Som det är nu så ställer de ju in flighter hej vilt.
Om jag planerar och bokar 10 resor är det stor risk att bara 7 kan bli av för att sas ställer in eller Corona läget ändras. Skulle inte vara bra om folk missade sin target för att sas ställde in några flighter sent.

Men helt klart måste sas få in bokningar nu och lite cash flow

Ja, på det sättet så är det ju ett problem.
Innrikes skulle kunna kontrolleras bättre från SAS sida och man skulle eventuellt få inrikesflygningarna till att rycka upp sig.
Knepigare blir det med planläggning av Tokyo eller andra utrikesdestinationer.
 

Senator

Moderator
Jag tror nog inte att det är avsaknad av bonuskampanjer som gör att resenärer avstår att resa, och tyvärr tror jag inte den typ av kampanjer skulle stimulera efterfrågan i en sådan skala att det spelar någon större roll finansiellt. Eftersom den största delen av resande är affärsresor, och de flesta större verksamheter har noll resor för tillfälle så ligger utmaningen där tror jag. Det känns också riskabelt baserat på det väldigt flytande trafikprogram att starta något som kräver mycket på kort tid när SAS ställer in flygningar på ganska kort varsel.

En annan aspekt som jag tycker se, är att stigmatisering av "okynnesflygningar" kommer intensifiera. Kanske man inte vill skapa kampanjer för att uppmuntra denna typ av trafik (som iofs är självmotsägelsefullt under nuvarande omständigheter).

Jag är personligen väldigt kluven för tillfälle. Jag ser flyget som en ohört viktig del av infrastrukturen, men samtidigt verkar världen fungera helt ok utan att vi sitter i Förstaklass på väg till kund och dricker skumpa. Tycker inte det är särskilt attraktivt att åka omkring med ansiktsmask, byta flyg, ta temperaturen vid varje restaurangbesök samt lämna mina kontaktuppgifter när jag beställer en pizza och en öl. På andra sidan saknar jag interaktionen med kunder och samarbetspartners utöver Teams och Zoom.

Ingen kampanj skulle få mig att flyga mer nu. Det är till och med så att jag gör motsatsen nu ;) Hellre Air France direkt till CDG som kostar mer, än indirekt med Lufthansagruppen.
 
  • Gilla
Reactions: EBE
Det har gått många kampanjer genom tiderna.
En som jag verkligen saknar är den kampanjen där man fick riktigt bra med poäng om man planerade in typ 10st ToR resor inom en tidsram och sedan håvade in en massa poäng om man prickade in de antal (eller fler) man hade planerat.

Det känns som att det är något som SAS skulle kunna dra igång igen för att få ett litet uppsving av passagerare.
Jag själv skulle kanske börja överväga att ta lite tätare turer och öka frekvensen med 50-100%.

Jag håvade in en hel del poäng på den tiden det begav sig sist. Jag tror att jag ordnade 172 legs ett år när det var bra utdelning på planläggningsresor.
Du tänker på bonus challenge. Saknar också dem. Eller den där man skulle flyga 2 plus t/r eller 4 för guld respektive diamant. Skrivit till SAS flera gånger om bonus challenge (långt innan corona) och fick svar att de var positiva till idén och skulle kontakta ansvarig. Inget hänt dock.
 

GOTATH

Medlem
Det har gått många kampanjer genom tiderna.
En som jag verkligen saknar är den kampanjen där man fick riktigt bra med poäng om man planerade in typ 10st ToR resor inom en tidsram och sedan håvade in en massa poäng om man prickade in de antal (eller fler) man hade planerat.

Det känns som att det är något som SAS skulle kunna dra igång igen för att få ett litet uppsving av passagerare.
Jag själv skulle kanske börja överväga att ta lite tätare turer och öka frekvensen med 50-100%.

Jag håvade in en hel del poäng på den tiden det begav sig sist. Jag tror att jag ordnade 172 legs ett år när det var bra utdelning på planläggningsresor.
Fina minnen från Bonus Challenge. Drog in 67500 poäng på 10 t/r Got-Arn för ca 4700 kr :) Tror det var runt 2013 och reste på ungdomsbiljetter
 
Toppen