Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Moco

Medlem
Tack för svar!

Hur funkar det med munskydd, gäller det även i first-kabinen nu under dessa tider?

Du kan läsa om vad som gäller på Lufthansa här: https://www.lufthansa.com/se/en/travelling-and-corona

Men jag kan bekräfta att så är fallet. Det är genomgående i hela flygplanet, även i First. Du får ju givetvis ta av den när du äter och dricker, men sedan är de snabbt framme och ber dig dra på masken igen. Visst är det annorlunda, men det funkar det också. No big deal.
 

F.B

Ny medlem
Läst igenom en massa sidor angående bokning av Lufthansa First Class med Eurobonus poäng.
Lyckades ej hitta ett svar på min fråga så ställer den här;

Är detta en möjlig bokning via Eurobonus-poäng + 2-4-1 Voucher från Amex?

Flyg #1
CPH -> FRA (Buisness)
18:10 - 19:45
Mån 25/1
SAS - SK 1635

ELLER

Flyg #1
CPH -> FRA (Buisness)
06:40 - 08:10
Tis 26/1
Lufthansa - LH 833

Flyg #2
FRA - MEX (First)
13:35 - 18:55
Tis 26/1
Lufthansa - LH 498

Flyg #3
MEX - ORD (Business)
14:40 - 18:50
Ons 27/1
United - UA 474

#Hemresa

Flyg #4
ORD - ZRH (First)
19:20 - 11:00
Mån 1/2
Swiss - LX 9

Flyg #5
ZRH - CPH (Business)
17:25 - 19:15
Mån 1/2
Swiss - LX 1272

Skulle helst vilja flyga Lufthansa F till ORD från Frankfurt men vad jag har läst så tar de bort 747-8i ifrån den rutten i höst? (Kan någon bekräfta detta)
Tack i förhand för er hjälp angående denna bokning.
Ska fira min 30-års dag och tänkte slå till med att flyga First class för första gången!
 

Jonas C

Medlem
Läst igenom en massa sidor angående bokning av Lufthansa First Class med Eurobonus poäng.
Lyckades ej hitta ett svar på min fråga så ställer den här;

Är detta en möjlig bokning via Eurobonus-poäng + 2-4-1 Voucher från Amex?

Flyg #1
CPH -> FRA (Buisness)
18:10 - 19:45
Mån 25/1
SAS - SK 1635

ELLER

Flyg #1
CPH -> FRA (Buisness)
06:40 - 08:10
Tis 26/1
Lufthansa - LH 833

Flyg #2
FRA - MEX (First)
13:35 - 18:55
Tis 26/1
Lufthansa - LH 498

Flyg #3
MEX - ORD (Business)
14:40 - 18:50
Ons 27/1
United - UA 474

#Hemresa

Flyg #4
ORD - ZRH (First)
19:20 - 11:00
Mån 1/2
Swiss - LX 9

Flyg #5
ZRH - CPH (Business)
17:25 - 19:15
Mån 1/2
Swiss - LX 1272

Skulle helst vilja flyga Lufthansa F till ORD från Frankfurt men vad jag har läst så tar de bort 747-8i ifrån den rutten i höst? (Kan någon bekräfta detta)
Tack i förhand för er hjälp angående denna bokning.
Ska fira min 30-års dag och tänkte slå till med att flyga First class för första gången!
SWISS First går ej att boka för poäng och Lufthansa First kan inte bokas mer än 14 dagar i förväg.
 

F.B

Ny medlem
Okey, visste ej att SWISS First inte gick att boka via poäng. Men kan man boka följande flyg (resan till ORD) med Eurobonus-poäng när biljetterna släpps?
 

Senator

Moderator
Okey, visste ej att SWISS First inte gick att boka via poäng. Men kan man boka följande flyg (resan till ORD) med Eurobonus-poäng när biljetterna släpps?

Lufthansa flyger LH430/431 med en B747-8i i januari/februari just nu, däremot verkar LH432/433 vara en A340-600 men just nu tas inte bokningar. Så om målet är att flyga Lufthansa B747-8i till Chicago verkar det vara ok i januari.

Lufthansa släpper bonusplatser i Första Klass 14 dagar innan avresa dock inga garantier att detta händer. Du vet då alltså först den 12:e januari om det finns plats på utresan. Mitt tips är att boka det som finns (t.ex. Business) sen bevaka. Du kommer dock behöva boka om två gånger om du vill åka First ut och hem.

Om du verkligen vill till Chicago på dina datum hade jag bokat det som finns nu. Just nu är det United Polaris FRA-ORD och ORD-ZRH som passar bra. Sen kan du ändra om det finns plats senare.
 

palmen

Moderator
Okey, visste ej att SWISS First inte gick att boka via poäng. Men kan man boka följande flyg (resan till ORD) med Eurobonus-poäng när biljetterna släpps?
De kan ha synpunkter på att du flyger via Mexico till Chicago då det blir backtracking och en rejäl omväg. Men större konstigheter än så har gått igenom tidigare, är ändå samma zon.
 
  • Gilla
Reactions: F.B

F.B

Ny medlem
Tack för tipsen & informationen!
Jag kommer att boka upp en "preliminär" resa med SAS eller United och se när det väl närmar sig om det är möjligt att boka F med Lufthansa.
Hoppas de håller kvar B747-8i till ORD! :D
 

F.B

Ny medlem
De kan ha synpunkter på att du flyger via Mexico till Chicago då det blir backtracking och en rejäl omväg. Men större konstigheter än så har gått igenom tidigare, är ändå samma zon.
Tänkte mer att om de byter bort B747-8i mellan FRA - ORD så tar jag omvägen via MEX för att få chansen att just flyga B747-8i i F klass
 
Toppen