Finns ett flertal artiklar om detta i Bangkok Post om hur några hjältar som nu bryter tystnaden som antagligen ej fick en del av kakan för 15 år sedan nu har upptäckt detta och gråter ut i tidningen. Singapore är nr 1 i regionen och när Singapore Airlines köper A340-500 och ska öppna upp direkttrafik till NYC så ska klart Thai Airways göra detsamma. Kommer även ihåg reklamkampanjerna i Bangkok som fanns överallt om nya business class stolar på de nya Airbus maskinerna. De nya linjerna gick till LA och NYC med A340-500 och A340-600 gick lite överallt som vanligt hos Thai och jag flög med den till London t o r några gånger innan de fasades ut. Har för mig att det var 5 st av varje och en A340-500 blev konverterad till Air Force 1 för Thailand
Grymt skönt målad
De andra har varit avställda några år både på Suvarnabhumi, Don Mueang och U-Tapao. Anyway när Singapore Airlines köpte A380 så skulle självklart både Malaysia Airlines och Thai beställa 6 st var som antagligen aldrig har genererat några vinster
Sen var det dax igen och nya beställningar på både A350 och 787. Thai Airways är sig likt och alla mutor med Rolls Royce motorer samt konstiga uppgörelser med anställda beroende på anställningsår, fackföreningar mm och alla vill ha sin del av kakan. Flög ner till Singapore för några år sedan och tillbaka med vändande flight (visa run) och det visade sig att besättningen enbart hade denna flight under dagen, det var alltså ny besättning ombord och en flygvärdinna berättade att det var normalt och att de alltid sov över i Singapore efter en tur
Jag har väl runt 100 flighter i ekonomi samt ca 40 st i business med Thai och har aldrig blivit uppgraderad någonsin fast jag är *A Gold och flyger på rätt biljetter i högsta klass i ekonomi, nä svågerpolitiken gäller även här och personer med kontakter inom Thai, regering, myndigheter med flera flyger alltid längst fram och uppgradering är vardagsmat