Senaste nytt

Hilton förmåner under covid-19

Mikeswe

Medlem
Som HHD sedan många år har man definitivt njutit på en del lounger under åren.. Tycker faktiskt HHD förmånerna varit riktigt bra, ändringar under åren till trots..

Gjorde precis incheckning på Hilton Dresden idag 12/6 och visste faktiskt inte vad jag skulle förvänta mig.

Bodde på Radisson / Berlin förra veckan och där gällde matpåse ur en gammal coca-cola kyl man hade ställt i receptionen.

Vid incheckning här så fick jag reda på att Exec. Lounge var stängd, men däremot serveras full frukost (ej buffé, men servering ifrån en full meny)

För att kompensera emot stängd lounge så gavs Herr och Fru Mikeswe 4 drinkvouchers var och gratis välfylld minibar som HHD..

Gav mig lite funderingen (efter ena halvan av minibaren) om hur det ser ut på andra Hilton hotell? Någon som varit ute i covidtider och har koll på:

Exec lounge: Öppen / Stängd (ev potentiellt öppningsdatum) ?
Hilton frukost: Buffe / Servering / Annat ?

Här fick man definitivt hopp igen :)
 

GOTBound

Medlem
Hilton Slussen;
Room service frukost från room service menyn, frukosten var mkt bra.
Läsk i receptionen istället för lounge (dålig koll bland personalen, trotts anslag i bland annat hissen fick jag diskutera till mig två Cola Zero vilket var ett av mina lågvattenmärken ever på hotell, jag fick tillslut köra min första någonsin DYKWIA för att få mina läsk buteljer! Lågvattenmärke som sagt ;).)
GOTBound Jr. d.y kunde däremot valsa ner på kvällskvisten och kvittera ut en butelj läskeblask utan ngt knussel...

EK
 
Last edited:

Kimmen00

Medlem
Hilton Slussen;
Room service frukost från room service menyn, frukosten var mkt bra.
Läsk i receptionen istället för lounge (dålig koll bland personalen, trotts anslag i bland annat hissen fick jag diskutera till mig två Cola Zero vilket var ett av mina lågvattenmärken ever på hotell, jag fick tillslut köra min första någonsin DYKWIA för att få mina läsk buteljer! Lågvattenmärke som sagt ;).)
GOTBound Jr. d.y kunde däremot valsa ner på kvällskvisten och kvittera ut en butelj läskeblask utan ngt knussel...

EK

Var Exec Loungen stängd? Fick man vouchers eller dyl för alkoholhaltiga drycker?
 

nissefalk

Medlem
Bodde en natt på Hilton Amsterdam Schipol för en vecka sedan, loungen stängd men som Diamond fick vi 2 st drink vouchers och fri frukost, båda dessa endast via rum service, ölen jag beställde upp på rummet kom också med lite snacks typ kycklingvingar och spring rolls.
 

GOTBound

Medlem
Ringde Hilton och frågade, de sa att man skulle få vouchers att använda i baren..

Intressant! Jag bodde där 2-4/4 och då var det läsk i receptionen som gällde, jag har nya stays där i sommar och hoppas då att det är nya besked som du beskriver. Tilläggas bör att även baren och allt annat inkl. restaurangen var stängda.

EK
 

Kimmen00

Medlem
Intressant! Jag bodde där 2-4/4 och då var det läsk i receptionen som gällde, jag har nya stays där i sommar och hoppas då att det är nya besked som du beskriver. Tilläggas bör att även baren och allt annat inkl. restaurangen var stängda.

EK

Då var väl allt stängt mer eller mindre.. nu är iaf bar/restaurang öppna.
 

Mikeswe

Medlem
Hilton Dresden

Tillbaka efter 4 dagars äventyr i Prag. Exec Lounge ännu ej öppen, Såg fram emot drinkvouchers även denna gång, men i incheckningen så sade man att policyn ändrats. Nu “endast” fri minibar (påfylld dagligen), dock utan dom starkare dryckerna (vin, öl, läsk, chips och några chokladbitar dvs.)
 
Toppen