Senaste nytt

Covid-19 och Lufthansagruppen

mha321

Medlem
Eftersom det nu passerat 60 dagar sedan jag fick confirmation på min claim, och 75 dagar sedan jag file:ade den, ringde jag idag Austrian om min refund.

"Sorry, sir, no action has been taken on this contact. I will pass it on to the refund team today, but expect it to take a long time before they get to it, sorry we have no estimate for how many weeks or months. And once they have done that, it will take 21 days for the refund to actually happen."

Nåja, de erkänner åtminstone att de inte ens försökt lyfta ett finger på flera månader. Nu får man väl klura på den en stund och bestämma vad jag ska göra, men det borde ju definitivt räckar för en chargeback...

(Och ja, när jag ringde in och kollade i början så sade de att den var skickat till refund team, vilket den alltså inte var)
 

taxvalp

Medlem
Någon här har hunnit få återbetalning från Lufthansa på grund av inställda flyg under pandemin? Eller är det väntetider på SAS-nivå som gäller?

Tröttnade på att vänta på ett åtminstone för mig hyggligt stort belopp och gjorde chargeback via Amex. Pengarna nu tillbaka på tio dagar.

Har mer tålamod med andra bolag som faktiskt håller på att processa utbetalningar om än långsamt (hej, SAS!), LH svarade dock mycket svävande och att man var välkommen att höra av sig om 3-4 veckor igen...
 

Valley

Medlem
Vägen ut :p

183211B9-355F-496A-9D3F-2FBBAE33475C.jpeg
 
Toppen