Robert flysas
Moderator
Problemet är nog att Kanarieöarna kräver en rotation på ett dygn, precis samma som för New York.
Åker man 06 till LPA från Stockholm är maskinen tillbaka runt 19-tiden och kan inte göra någon mer tur i dagens linjenät om den inte ska gå kortare distans inom Europa.
Till New York ligger business på 25-35k ungefär och skulle de istället sätta in det till Kanarieöarna och bara ta omkring 15k så ser man rätt snabbt vart det är mest fördelaktigt om man bara tittar på just betalningsvilja i Business.
Absolut inte omöjligt att man kör till LPA i början för att träna på maskinen innan den går till Boston (om den planen fortfarande är aktuell).
Corona och följderna av det kan ju kasta om det mesta, så det återstår att se vad som händer i höst när första levererats.
Precis, blir en spännande höst att se vilka linjer som startas upp. Huvudsaken är att det startas upp, SAS får in nya pengar och vi har vårt Skandinaviska bolag med inrikes/utrikes samt matartrafiken igång.