Senaste nytt

Avboka och få värdecheck (SAS och effekterna av covid-19)

Mr Basic

Medlem
Ni som accepterat voucher, stämmer det att det tagit ca 3-4 veckor tills ni hade vouchern i mailboxen? :rolleyes:
Efter att ha skummat tråden är min slutsats att voucher erhålls betydligt snabbare än cash refund (med enstaka undantag).
 

Shoreline

Medlem
Fick min 11:e maj-flygning inställd idag. Ringde supporten och avbokade mot refund. Fick avbokningsbekräftelse direkt, och muntligt löfte om att hamna på någon slags återbetalningskö – ska få mailbekräftelse när de påbörjat(?) ärendet.

Ringde igen för att även få motsvarande eurobonuspoäng enligt FAQ. Det ville dom inte kännas vid först; bara att nuvarande status förlängs ett år.

Efter att supportpersonalen konfererat med kollega/supervisor ett tag, återkom hen med att jo, jag kommer att få motsvarande statuspoäng också, även det ärendet hamnade på någon slags kö.
Har idag fått motsvarande statuspoäng in på kontot. Tre arbetsdagar. Bra tempo SAS!
 
Begärde voucher idag på en inställd SAS-flygning. Trodde den skulle komma direkt i mejlen men tydligen inte. Hur lång tid kan man räkna med att det tar att få vouchern? Tänkte ju vara snäll och inte begära återbetalning...
 

jonten

Medlem
Begärde voucher idag på en inställd SAS-flygning. Trodde den skulle komma direkt i mejlen men tydligen inte. Hur lång tid kan man räkna med att det tar att få vouchern? Tänkte ju vara snäll och inte begära återbetalning...
Avbokade för en månad sen, väntar fortfarande på voucher för den resan.
Avbokning där jag väntar på pengar är nu 2 månader..
 
Toppen