Senaste nytt

[Business class] Oslo-New York/Boston T/R, TAP Portugal, fr ca 11.000 SEK inkl. skatter

igelkotten

Medlem
Chattade med TAPs kundtjänst på Messenger och de bekräftade att bokningsklassen inte påverkades av deras Promo med 20% av. Man kan som sagt aldrig lita på kundtjänst, men iaf hade jag skriftliga bevis om något skulle skita sig.
Sagt som gjort det blev vecka i New York i maj med sambon med OSL-LIS-JFK T&R för ca 10.000kr/person i business.

Bokingsklasserna på biljetterna blev Z och J, men enligt SAS hemsida ska alla Business bokningsklasserna (C, D, J och Z) generera 200% till Eurobonus, så ser glatt emot 21.000p x2 till våran poängpool.

Ska även blir spännande att testa TAP A330-900neo, mig veterligen är det ingen som skrivit en reserapport med TAP i just det planet på BC - jag kanske får bli den första :)

Ser fram emot reserapporten av nya produkten!
 

MTheC

Medlem
Chattade med TAPs kundtjänst på Messenger och de bekräftade att bokningsklassen inte påverkades av deras Promo med 20% av. Man kan som sagt aldrig lita på kundtjänst, men iaf hade jag skriftliga bevis om något skulle skita sig.
Sagt som gjort det blev vecka i New York i maj med sambon med OSL-LIS-JFK T&R för ca 10.000kr/person i business.

Bokingsklasserna på biljetterna blev Z och J, men enligt SAS hemsida ska alla Business bokningsklasserna (C, D, J och Z) generera 200% till Eurobonus, så ser glatt emot 21.000p x2 till våran poängpool.

Ska även blir spännande att testa TAP A330-900neo, mig veterligen är det ingen som skrivit en reserapport med TAP i just det planet på BC - jag kanske får bli den första :)
Hoppas du får en bra resa! När jag flög det förra sommaren gav det (ena vägen) 3600p LIS-OSL och sen 6800p LIS-JFK. Vill minnas att det var bokningsklass Z och J för mig också.

Hoppas du har bättre lycka med anslutningen i LIS än jag hade.
 

Doctor-X

Medlem
Bokade du denna via TAPs hemsida? Hittade du något bra sätt att söka efter businessflighter på den sidan? Jag har använder Google Flights för att hitta dealen men har lite svårt sen att få upp samma priser på TAPs hemsida.

Ser ut som att ”ordinarie” pris kring 12.100kr är borta för maj nu (det var dessa som jag lyckades applicera 20% på). T&R för 12,1k finns i augusti och september, vi snabb sökning via Google Flights, men 20% kampanjen går tyvärr ej att applicera via dessa datum.

Jag laborera lite med multi-Booking både via TAPs kampanj sida och Google flights, där jag kunde utgå från CPH och flyga tillbaka till OSL - testa om något i den stilen funkar :) men till slut bokade jag allt från OSL då detta blev billigast och sambon vill se Oslo (så vi ska flyga dit dagen innan eller två dagar innan).

Men för att svara på din fråga så bokade jag via TAPs hemsida genom att klicka på fliken Promotion och sedan vidare till länken som tog mig till kampanjsidan för 20% promo (glöm inte att ändra här till Sweden så du får pris i SEK annars får man betala i utländsk valuta).
 

M.K

Medlem
@Tonton Faktiskt lite billigare än tidigare om jag minns riktigt. Från ca 10 000sek.

Attraktivt bara vi får C service och faktiskt kommer in i USA (och Norge) igen.

Möjlighet till stopp i Lissabon, envägs för halva priset ( t ex kombo med SAS C bonus ena vägen) samt ca 1 EB/kr i intjäning är också intressant för mig.
 
Toppen