Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

DN har en grupp läsare mitt i det härjade Italienska området, de åker tåg för att via att det går att resa klimatsmart

Källa: Aftonbladet


60 DN-prenumeranter åkte tåg till avstängt Italien | Aftonbladet
Om vi ska vara riktigt petiga så var dom ca 400 st från Sverige som åkte ner, men att merparten hoppade av i alperna.

Men inget av allt detta har eg ngn betydelse för trådens innehåll. Såvida inte ngn härifrån sitter fast där nere iom att andra länder ( Österrike)
stänger sina tåggränser mot Italien.
 

Amund1967

Medlem
Något som oroar är hur snabbt en del länder har blivit Non grata vad gäller resande, Sydkorea, Italien, Iran.
Mycket tyder på att spridningen är och var mer omfattande än tidigare känt. Risken är stor att nya länder eller regioner snabbt blir krishärdar under kommande veckor, utan att tidigare varit anmärkningsvärt drabbade. Otroligt att Indonesien klarat sig utan några fall trots omfattande kinesisk befolkning, för att inte tala om Afrika som några redan nämnt.

I Malaysia verkar man ha klarat sig bra. Inhemska nyheter berör bara omvärlden. I Singapore är man otroligt noggrann med screening utanför hotell och hälsostationer ute på stan. Informationen till allmänheten är ytterst detaljerad med ungefärliga hemadresser på smittade, var de arbetar och var de rört sig. Så förutom att det är färre turister och självklart något fler som bär ansiktsmasker, så puttrar det på som vanligt i dessa två länder.
 

ekf

Medlem
Men inget av allt detta har eg ngn betydelse för trådens innehåll. Såvida inte ngn härifrån sitter fast där nere iom att andra länder ( Österrike)
stänger sina tåggränser mot Italien.
Fast det var väl precis just det som hände? Att österrike stoppade tåg från Italien...
Fast nu läser jag på DN att tågen går igen
 

bachelor

Medlem
Är det nån som har läst eller har en hum om hur länge 14 dagarskarantänen för att komma in i Hong Kong från Kina ska gälla, är det tills vidare eller satt ett datum?
 

Trox

Medlem
Jag hade tänkt mig Italien som sommarresmål. Tror inte längre att det är aktuellt. Jag har en bokad resa till Spanien i mars, men den kan komma att avbokas om situationen förvärras.
 
Jag hade tänkt mig Italien som sommarresmål. Tror inte längre att det är aktuellt. Jag har en bokad resa till Spanien i mars, men den kan komma att avbokas om situationen förvärras.
Jag har en resa till Italien Lake Como i mitten av april. Men kommer att invänta UD’s rekommendationer och vidare utveckling i landet överlag innan jag gör ngt drastiskt som att av/omboka denna.
 
Toppen