Senaste nytt

Hongkong Readme, Feb 2019

squeezen

Medlem
Yes, det är lugnt nu, troligen bästa tiden någonsin att besöka HK. Turistattraktioner inte packade, lagom varmt ute för att upptäcka staden och hotellen har enorma reor!
Nån specifik site för bra hotell deals? Eller hittar man det på respektive hotells site.
Med andra ord kan jag välja hotell vart som helst utan att ta beaktande protester etc just nu?
Tack för snabbt svar
 

Simon

Medlem
Även jag undrar om någon har tips för bra hotell-deals nu när läget är som det där. Ska boka för en resa i mars och tycker jag mest hittat likvärdiga priser som tidigare gånger.
 

RobHK

Medlem
Vad jag sett så har hotellen gett bäst deals mer i sista stund. Bokar man någon månad framåt så är priset högre, sen sjunker priset om man bokar någon vecka innan. Strategin borde då vara, boka avbokningsbart långt i föreväg för att säkra upp ett hotell, sen avboka och bokat om till den rabatt som ges. Har ingen koll på specifika sidor, de vanliga trivago osv bör väl funka?

Annars kör en heldel dyrare hotell som inte vill sänka priser massa deals där mycket extra ingår. Exempel nedan:

Körde nyligen en natt staycation på Rosewood. Upphämtad med Jaguar, fri rumsuppgradering, fick 3, 350ml flaskor med konjak på rummet, fantastiskt hotell generellt, 1000 HKD i mat vouchers som vi använde till spansk tapas - riktigt bra och prisvärt. Stor frukost med a la cart där man får beställa hur mycket man vill, allt ingår. Bästa var Manor lounge, superschyst där mat och dryck ingick. Fri bar (vi fick alla sorters drinkar, GTs, Macallan whiskey, champagne osv), egen kock som lagade enklare rätter till middag. Allt detta till under halva normala priset.

Victoria Dockside Urban Escape | Luxury Hong Kong Hotel Offer | Rosewood Hong Kong

För alla BC:are som är riktigt duktiga på "fika" skulle en kväll i Loungen va rena rama plus-affären :)
 

jacoph

Medlem
Vill man bo riktigt billigt kan man få rum på 4-stjärniga hotell (inte bästa kvaliteten alltid dock) via Agoda för 180-200 HKD.
 
Om Ni är i Macau ta Turbo jet till Hong Kong eller om Ni är i Hong Kong ta Turbo Jet till Macau
Deras premier class är väldigt trevlig


Bild 1 - 7 Turbo Jet Premier Class ( Bild 1 är loungen i Macau )

 

Attachments

  • ö.jpg
    ö.jpg
    100,7 KB · Visningar: 320
  • öö.jpg
    öö.jpg
    75,5 KB · Visningar: 331
  • ööö.jpg
    ööö.jpg
    94,7 KB · Visningar: 333
  • öööö.jpg
    öööö.jpg
    80,1 KB · Visningar: 300
  • ööööö.jpg
    ööööö.jpg
    80,8 KB · Visningar: 317
  • öööööö.jpg
    öööööö.jpg
    81,5 KB · Visningar: 315
  • ööööööö.jpg
    ööööööö.jpg
    48,7 KB · Visningar: 151
D

Deleted member 30163

Guest
Om Ni är i Macau ta Turbo jet till Hong Kong eller om Ni är i Hong Kong ta Turbo Jet till Macau
Eller så kan man ju åka turbo-helikopter :)

Men jävlar vad det är fart på dom. Första gången i Hong Kong så tittade jag nog på dessa under i 30 minuter :)
 

Simon

Medlem
Vad jag sett så har hotellen gett bäst deals mer i sista stund. Bokar man någon månad framåt så är priset högre, sen sjunker priset om man bokar någon vecka innan. Strategin borde då vara, boka avbokningsbart långt i föreväg för att säkra upp ett hotell, sen avboka och bokat om till den rabatt som ges. Har ingen koll på specifika sidor, de vanliga trivago osv bör väl funka?

Annars kör en heldel dyrare hotell som inte vill sänka priser massa deals där mycket extra ingår. Exempel nedan:

Körde nyligen en natt staycation på Rosewood. Upphämtad med Jaguar, fri rumsuppgradering, fick 3, 350ml flaskor med konjak på rummet, fantastiskt hotell generellt, 1000 HKD i mat vouchers som vi använde till spansk tapas - riktigt bra och prisvärt. Stor frukost med a la cart där man får beställa hur mycket man vill, allt ingår. Bästa var Manor lounge, superschyst där mat och dryck ingick. Fri bar (vi fick alla sorters drinkar, GTs, Macallan whiskey, champagne osv), egen kock som lagade enklare rätter till middag. Allt detta till under halva normala priset.

Victoria Dockside Urban Escape | Luxury Hong Kong Hotel Offer | Rosewood Hong Kong

För alla BC:are som är riktigt duktiga på "fika" skulle en kväll i Loungen va rena rama plus-affären :)

Tusen tack för tipsen! Mycket peppad på Rosewood. Hittar rum för drygt 4000 HKD vilket ju känns väldigt prisvärt med tanke på allt som ingår.
 
Toppen