Senaste nytt

FAA inför restriktioner i Iranskt luftrum (2020-01-08)

Tonton

Medlem

Tonton

Medlem
Eller nja, titeln är kanske lite missvisande. Oklart om de stänger den helt och hållet, eller vilka sorts restriktioner som införs. Inga sådana nyheter har kommit ut ännu, och det är fortfarande plan i luftrummet.

Jag har begärt att titeln ska ändras - men gissningsvis så sover alla moderatorer just nu ;)
 

palmen

Moderator
Eller nja, titeln är kanske lite missvisande. Oklart om de stänger den helt och hållet, eller vilka sorts restriktioner som införs. Inga sådana nyheter har kommit ut ännu, och det är fortfarande plan i luftrummet.

Jag har begärt att titeln ska ändras - men gissningsvis så sover alla moderatorer just nu ;)
Your wish is my command... Blev ett jäkla liv i larmet när det kom in en anmälan från dig mitt i natten så det var bara att gå upp och fixa ;)
 

Tonton

Medlem
Nu hittade jag NOTAM. Amerikanska flygbolag är förbjudna att flyga över följande områden: Iran, Iraq, the Persian Gulf and the Gulf of Oman

ENuML4jXsAACsTX.png


Källa: Ethan Klapper on Twitter: "FAA just out with three NOTAMs banning US operations (US air carriers, US-registered aircraft, licensed airmen) over Iran, Iraq, the Persian Gulf and the Gulf of Oman… https://t.co/F9wRKj5Tnq"
 

Jönsson

Medlem
Ska det inte ”luftrummet över persiska viken” istället för ”iranskt luftrum” i rubriken? Det är i alla fall vad artikeln säger.
 
Toppen