Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Sommarens äventyr del 1
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SK / SQ / LX
Kabinklass: Plus Business First
Avreseort: ARN
Destination: SIN
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & retur
Antal poäng (per person): 97500 med 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): ca 1800 sek
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Juni -20
Bokad: Oktober -19

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Flighter:
ARN-OSL SK+ Airbus A320 Neo
OSL-LHR SK+ Boeing 737-800
LHR-SIN SQ First Boeing 777-300ER
SIN-ZRH SQ C Airbus A380
ZRH-ARN LX C Airbus A320-100/200

Sommarens äventyr del 2
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SQ / BR / NH
Kabinklass: Business & First
Avreseort: SIN
Destination: LAX
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & retur
Antal poäng (per person): 97500 med 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): ca 1700 sek
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Juni -20
Bokad: Oktober -19

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Flighter:
SIN-TPE SQ C Boeing 787-10
TPE-LAX BR C Boeing 777-300ER
LAX-NRT NH F Boeing 777-300ER
NRT-SIN SQ C Airbus A380

Kör ungefär samma dock redan i maj
Dock åker vi till NRT och inte SIN och i bara C än så länge...
 

MrDollar

Medlem
Det där med skatter är lite konstigt.
Jag ändrade datum på en hemresa (award) på en befintlig bokning, exakt samma rutt, flygbolag, flyplanstyp etc. Skatterna blev ca 200:- dyrare.


Vill någon kommentera skatter och avgifter på denna bokning (3 837 SEK)? Jag ringde en extra gång till Tallin för att fråga om de räknat rätt. De sa att det stämde, och att skatt/avg blir hög bla pga: - Open jaw (som väl denna bokning rent tekniskt blir trots sitt lilla gap) - Långa layovers med övernattning (- Och förstås det stora antalet flighter) Bonusprogram: EB Flygbolag: SAS, Singapore Airlines, Asiana Kabinklass: Plus, First/Suites, Business Avreseort: ARN Destination: GMP Enkelresa eller Tur&retur: Tur o Retur Antal poäng (per person): 112 500 (med 2-4-1) Skatter&avgifter (per person): 3 837 SEK Antal resenärer: 1 När (avresans tidpunkt): Aug 2020 Bokad: Sept 2019
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper Flighter: ARN-LHR: SAS Plus A320 LHR-SIN: SQ First B777-300ER SIN-PEK: SQ Suites (gamla) A380 PEK-GMP: OZ Business A330-300 // ICN-PEK: OZ Business A330-300 PEK-SIN: SQ Suites (gamla) A380 SIN-LHR: SQ Business A380 LHR-ARN: SAS Plus A320
 

MrDollar

Medlem
Nja, riktigt så illa är han väl inte... :)

Nej, totalt debiterad 384kr, där 150kr är avgiften.

Sa till agenten att jag tyckte det var konstigt, hon förstod mig men hade inget bättre svar än att "det är så här"

Ingen jätte summa, men intressant hur det kan skilja så mycket när det bara handlar om att byta dag.
Sträckan jag ändrade på var sin-zrh-arn
Haha, ja så risigt kan väl inte Ingves skött sig. Är inte 150:- av dem ombokningsavgift då?
 

Osten

Medlem
Har en resa bokad i början januari hem från Denpasar, Bali (DPS) till Arlanda med följande flyg:
21:45 - 00:20 Denpasar (DPS) - Singapore (SIN). Singapore Airlines Business
02:30 - 09:50 Singapore (SIN) - Seoul (ICN). Singapore Airlines Business
11:05 - 14:50 Seoul (ICN) - Frankfurt (FRA). Asiana Business (Bokat first class plats sedan tidigare)
16:00 - 17:30 Frankfurt (FRA) - Köpenhamn (CPH). SAS PLUS
18:10 - 19:25 Köpenhamn (CPH) - Stockholm Arlanda (ARN).

Tanken var från början att överraska frun med hennes första First Class flygning men som många av oss är medvetna om så har Asiana begränsat sin First class produkt till endast hårdvaran och mjukvaran i business.
Någon som har tips på linjer att hålla koll på för att hitta First Class DPS-ARN.
Jag tänker att Singapore borde vara en bra utgångspunkt, är det Singapore Airlines till LHR eller FRA som jag har störst sannolikhet att hitta på?

Alla tips är välkomna :)
 

Quaddan

Medlem
Hej!
Har en award bokad i slutet på Januari som jag inte är riktigt nöjd med.
I brist på fantasi så har jag bokat CPH-BKK-HKT med Thai i business för mig och sambon.

Vi ska lämna barnen hemma för första gången och därför är tiden som vi kan vara borta begränsad.

Vi har utresa 29/1 och hemresa 3/2.

Någon som har förslag på ett bättre resmål än Thailand?
 

MrDollar

Medlem
Har själv aldrig varit där, men Bali verkar ju vara ett populärt resmål för folk här på bc.

Kanske cph-sin-dps med Singapore Airlines och försöka få 1 dag i Singapore?

Hej!
Har en award bokad i slutet på Januari som jag inte är riktigt nöjd med.
I brist på fantasi så har jag bokat CPH-BKK-HKT med Thai i business för mig och sambon.

Vi ska lämna barnen hemma för första gången och därför är tiden som vi kan vara borta begränsad.

Vi har utresa 29/1 och hemresa 3/2.

Någon som har förslag på ett bättre resmål än Thailand?
 
Toppen