Senaste nytt

Långweekend i New York med 10-åriga dottern.

FOA Shwartz är ju givet för en tioåring. Faktiskt roligare än man tror. Speciellt att man får testa väldigt många av leksakerna. Det var en nog roligaste på länge för min tioåring. Speciellt pianot där han spelade typ 30 min:). När det gäller käk finns det ju kids-meny på typ alla ställen så det är bara att välja prisklass eller så rekomenderar jag burgare på Burger Joint om hon har lite mer vuxen smak än mina kids.

När det gäller museum var the met för tråkigt, Judiska barnmuseet på tok för tråkigt men AMNH var en stor succe. Galet stort dock.

Kakor på Milk var också en stor succe samt bagels och pretzels och hotdogs i olika parker såklart
Notera att FOA Shwartz öppnade för ett år sedan i Rockefeller center efter att ha stängt den på 5th 2015.
 

Maja

Medlem
Gulliver’s Gate (Enter Gulliver's Gate: There's a whole world of miniatures in here!j var väldigt välgjort och intressant.

en musikal om ni är intresserade av det. FN, Staten Island ferry för utsikten mot Frihetsgudinnan, AMNH - det är gigantiskt och tar tid, men väldigt intressant.

Black Tap för crazy shakes? En $1 pizzaslice kan också kännas spännande att äta ståendes på gatan för en 10-åring.

Är hon ett Harry Potter-fan så är teaterföreställningen given. Den är dock i två delar så tänk på det vid bokning av biljetter. Helt magisk tyckte jag. Rekommenderas varmt!
 
Toppen