Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

mha321

Medlem
Park Inn Prague
Bokat: standard award 2 nätter
Fick: Superior with Terrace
Status: Platinum

Måste ju testa nytt i Prag när favoriten Alcron lämnat kedjan. Naturligtvis inte samma klass som den, men riktigt bra för att vara Park Inn.
 

aruba1

Medlem
Innan jag svarar på trådens verkliga fråga har jag ett önskemål:

Ni som blir uppgraderade till sviter... kan ni tänka er att skriva ungefär hur många nätter ni har bott på aktuellt hotell senaste 12 månaderna?

Skulle vara mycket intressant då jag med strax över 60 nätter per år inom kedjan bara har fått uppgradering till svit 3 ggr. (2 ggr i Polen och en gång på Waterfront).
Har nästan uteslutande gjort mina nätter på Waterfront och Royal Viking
Blev uppgraderat till svit på Waterfront för ca ett år sedan. Hade Guld nivån då. Bor annars sällan på Radisson, ca 8-10 nätter/år.
 

erc

Medlem
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Oslo
Bokat: Standardrum (bokat dagen innan)
Erhöll: Premium-rum med utsikt över Oslofjorden, vattenflaskorna, personlig handskriven hälsning samt en lite påse choklad
Noterar: Parkering i det direktanslutna parkeringshuset är praktiskt men kostar NOK400 för en natt.

Status: Platinum (som i och med denna övernattning säkrades med ytterligare ett år)
 

jonten

Medlem
Innan jag svarar på trådens verkliga fråga har jag ett önskemål:

Ni som blir uppgraderade till sviter... kan ni tänka er att skriva ungefär hur många nätter ni har bott på aktuellt hotell senaste 12 månaderna?

Skulle vara mycket intressant då jag med strax över 60 nätter per år inom kedjan bara har fått uppgradering till svit 3 ggr. (2 ggr i Polen och en gång på Waterfront).
Har nästan uteslutande gjort mina nätter på Waterfront och Royal Viking
Platinum sen flera år tillbaka.
När jag bor i tjänsten så är det helt meningslöst med en svit tycker jag, så jag tar alltid de rum jag blir tilldelad. Dvs gör ingen grej av det, har nästan 100% uppgradering till BC eller Juniorsvit utan att ta upp det. I Göteborg så ber jag om att bli nedgraderad till BC i de fall jag fått bättre rum, för att komma åt loungen.
När jag reser privat, då kan jag vara en irriterande platinum gäst. Jag säger rakt ut att jag vill ha svit eller så har jag mailat innan.
Polen i Augusti, de nekade uppgradering. Hade bokat två rum för 4 grabbar, ville ha en uppgradering till svit så vi kunde parta lite på rummet med våra polska vänner.
Gick absolut inte att uppgradera ena rummet, förklarade för receptionist att detta inte var en diskussion hon och jag skulle ha och ville prata med manager. Manager var inte tillgänglig, så jag sa att vi kommer tillbaka kl 1500 för incheckning och att jag då ville prata med manager. Klockan 1500 vinkade hon fram mig och bad om ursäkt, självklart skulle jag som Platinum få sviten när den var ledig. Managern hade varit tydlig mot henne sa hon..
USA, Budapest och London privat utöver Polen i år. Och jag har varit nöjd med alla rum och behövt vara tydlig vid några få tillfällen.
 

Olle K

Medlem
Park Inn Kaunas. Det Radisson hotell jag bott mest på.
Bokat: 2 superior rum för poäng
Fick: 2 Superior rum. Hotellet är ofta fullbokat med stora grupper vilket gör att ingen uppgradering ges i sådant fall.
Status: Gold

Noterar att parkeringen inte längre är gratis och frukost inte heller längre ingår i priset. Dock skrev jag i förväg och förklarade att när jag bokade ingick frukost fortfarande vilket vi också då fick.

Ingen recognition vid incheckning. Fick 2 askar gummibjörnar på rummet och 2 flaskor gratis vatten. Vårt barn fick en liten väska med bad- och hygienartiklar när vi gick mot hissen.

2a natten hade vi ett extra rum bokat för min frus mamma som fyllde år. Då jag bokat bord på hotellet av denna anledning visste de om att hon fyllde år. Så när hon gick in i sitt rum väntade en flaska mousserande franskt vin som smakade utsökt. Även 2 små gulliga askar med en god tryffel i. Uppskattat!
 

Attachments

  • EF503649-CBAD-4C31-888D-E1FD1191EE85.jpeg
    EF503649-CBAD-4C31-888D-E1FD1191EE85.jpeg
    55,3 KB · Visningar: 452
  • 355B5D10-F05C-44FF-8487-2754B57CF9F5.jpeg
    355B5D10-F05C-44FF-8487-2754B57CF9F5.jpeg
    59,8 KB · Visningar: 438
Radisson Blu Phu Quoc
Bokat: Executive rum
Fick: 1 Bedroom suite
Status: Gold
Välkomsthälsning skriven i choklad på ett fat med diverse tryfflar, macarons och annat gott samt en flaska bubbel. Sedan lite olika snacks i samband med turndown-servicen varje dag resten av vistelsen.

Är väl en nivås uppgradering och därmed helt enligt reglerna när det finns tillgängligt och nu var det lågsäsong och ganska låg beläggning. Men ett riktigt bra rum på en fantastisk resort, hit kommer vi att återvända!
 

Gnagel

Medlem
Radisson Blu Krakow
Bokat: Superiorrum
Fick: Junior suite
Status: Gold

Juniorsvite är ett fantastiskt rum med panoramautsikt upp mot slottet och katedralen. En liten tårta och Prosecco väntade på rummet då jag kontaktat receptionen och hintat om att vi firade bröllopsdag. Trevlig och kompetent personal i receptionen plus en bra frukost.
 

NotRyan

Medlem
Platinum sen flera år tillbaka.
När jag bor i tjänsten så är det helt meningslöst med en svit tycker jag, så jag tar alltid de rum jag blir tilldelad. Dvs gör ingen grej av det, har nästan 100% uppgradering till BC eller Juniorsvit utan att ta upp det. I Göteborg så ber jag om att bli nedgraderad till BC i de fall jag fått bättre rum, för att komma åt loungen.
När jag reser privat, då kan jag vara en irriterande platinum gäst. Jag säger rakt ut att jag vill ha svit eller så har jag mailat innan.
Polen i Augusti, de nekade uppgradering. Hade bokat två rum för 4 grabbar, ville ha en uppgradering till svit så vi kunde parta lite på rummet med våra polska vänner.
Gick absolut inte att uppgradera ena rummet, förklarade för receptionist att detta inte var en diskussion hon och jag skulle ha och ville prata med manager. Manager var inte tillgänglig, så jag sa att vi kommer tillbaka kl 1500 för incheckning och att jag då ville prata med manager. Klockan 1500 vinkade hon fram mig och bad om ursäkt, självklart skulle jag som Platinum få sviten när den var ledig. Managern hade varit tydlig mot henne sa hon..
USA, Budapest och London privat utöver Polen i år. Och jag har varit nöjd med alla rum och behövt vara tydlig vid några få tillfällen.
 

MartinH

Medlem
Park Inn by Radisson Iloilo, Filippinerna
Bokat: Standard Room
Erhöll: Superior Room (enda skillnaden badrock o tofflor...)
Status: Gold

Radisson Golf & Convention Center Batam, Indonesien
Bokat: Superior Room
Erhöll: Deluxe Room
Status: Gold

Försöker göra av med mina Radissonpoäng, men det verkar ju omöjligt, nu får man tillbaka 20% av poängen... :rolleyes:
 
Toppen