Senaste nytt

Lite råd gällande multicity resa till och ifrån Sydamerika behöves

Tom Englund

Ny medlem
Hej

Skall åka till Rio de Janeiro den 20e november och tillbaka från Bogota den 1a december och skulle vilja nyttja Star Alliance förmåner så långt som det går men har svårt att hitta resor.

Jag är Guld och övriga är Silver medlemmar och vi reser från Got alt. Arn.
Alla tips mottages supertacksamt såklart.

Vänligen
Thomas
 

Tonton

Medlem
Hej

Skall åka till Rio de Janeiro den 20e november och tillbaka från Bogota den 1a december och skulle vilja nyttja Star Alliance förmåner så långt som det går men har svårt att hitta resor.

Jag är Guld och övriga är Silver medlemmar och vi reser från Got alt. Arn.
Alla tips mottages supertacksamt såklart.

Vänligen
Thomas

Hej!

Välkommen till forumet!

Inte riktigt säker på vad du egentligen söker - men om du använder google flights så går det enkelt att hitta multi city-bokningar.

Här har du Star Alliance rakt igenom i ekonomi exempelvis:

Skärmavbild 2019-10-16 kl. 11.51.36.png
 

Tom Englund

Ny medlem
Hej! Tack för svar och välkomnandet.
Jag var lite otydlig och behöver ingen resa mellan Rio och Bogota men för att svara på din fråga så är jag ute efter att kunna nyttja våra extra bagage och gärna lounger där det finns om det blir långa layovers samt kanske nyttja poäng för uppgradering, om det nu är smart, vilket jag har förstått att det kanske inte är :)
När jag sökte på Momondo så fanns det fantastiska flyg för 3 veckor sedan, både tidsmässigt och prismässigt, men sedan dess har de försvunnit. Vi inväntade en 3e part som skulle betala flygen..
Så ungefär. :)
 

palmen

Moderator
Så länge du inte bokar flygen i någon form av "light" bokningsklass så kommer du ha dina förmåner som Star Alliance Gold när det kommer till bagage. Vad det gäller lounger så spelar inte typ av bokningsklass någon roll då du har access till alla Star Alliance lounger när du är guld och reser med Star Allaince flygbolag.

Poäng fö ruppgradering är oftast väldigt dåligt om du inte ska använda poäng för att uppgradera sas flighter. Det är troligtvis dyrare att köpa de bokningsklasser som krävs för att kunna uppgradera till business, än att köpa en billig business från första början.

Sök på google flights, momondo, flygresor.se eller liknande sida för att få info om vilka flighter och priser som finns och boka sedan. Generella tipset är att boka direkt med flygbolaget om inte priset på online resebyrå är avsevärt mycket lägre.
 

Skogi

Medlem
Hej! Tack för svar och välkomnandet.
Jag var lite otydlig och behöver ingen resa mellan Rio och Bogota men för att svara på din fråga så är jag ute efter att kunna nyttja våra extra bagage och gärna lounger där det finns om det blir långa layovers samt kanske nyttja poäng för uppgradering, om det nu är smart, vilket jag har förstått att det kanske inte är :)
När jag sökte på Momondo så fanns det fantastiska flyg för 3 veckor sedan, både tidsmässigt och prismässigt, men sedan dess har de försvunnit. Vi inväntade en 3e part som skulle betala flygen..
Så ungefär. :)

Hej Tomas! Det blir svårt för övriga med åtkomst till *A lounger om de endast är silver. Något som jag däremot kan rekommendera är Star Alliance loungen på Rio De Janeiro. Stort utbud på mat, och drinkar för den delen också om det nu är en sådan resa. ;)

Väl på Bogota så finns Avianca VIP Gold Lounge, återigen för dig med guldkort + en kompis. Har dock aldrig varit där men verkar rätt schysst!

Vilka bolag hade ni tänkt att flyga?
 

Tom Englund

Ny medlem
Tack alla för fin info, uppskattas, jag hade tänkt att åka Lufthansa, men nu med förestående strejk etc vet jag inte och utbudet verkar sådär också. Så alla tips mottages lika tacksamt som innan såklart! :) Tack igen
 
Toppen