Senaste nytt

Tonton

Medlem
Introduktion

Hej!
Inspirerad av @palmen sommarsemestersrapportering tänkte jag starta en tråd och låta er hänga med på mitt septemberäventyr!

Avresan är imorgon bitti, men tänkte att jag drar igång tråden redan nu - samt börjar med att publicera lite snabbfakta inför resan :)

  • Längd: 31 Augusti - 27 September
  • Bokningar: 8 flygbokningar, 4 tågbokningar krävdes för att få ihop denna resan.
  • Flygtid: 5h ekonomi, 50,5h Business och 40h First ska avklaras
  • Flygbolag: 12 olika flygbolag ska testas
  • Länder: 14 länder och 3 världsdelar ska besökas på ett eller annat sätt.

Nu ska sista admin och överlämningar på jobbet göras innan det är dags att gå all in på semestermode!

Tillsvidare får ni underhålla er med att följa med @bnr och @flum på deras roliga LH F-äventyr :)
 

LPC123

Medlem
Introduktion

Hej!
Inspirerad av @palmen sommarsemestersrapportering tänkte jag starta en tråd och låta er hänga med på mitt septemberäventyr!

Avresan är imorgon bitti, men tänkte att jag drar igång tråden redan nu - samt börjar med att publicera lite snabbfakta inför resan :)

  • Längd: 31 Augusti - 27 September
  • Bokningar: 8 flygbokningar, 4 tågbokningar krävdes för att få ihop denna resan.
  • Flygtid: 5h ekonomi, 50,5h Business och 40h First ska avklaras
  • Flygbolag: 12 olika flygbolag ska testas
  • Länder: 14 länder och 3 världsdelar ska besökas på ett eller annat sätt.

Nu ska sista admin och överlämningar på jobbet göras innan det är dags att gå all in på semestermode!

Tillsvidare får ni underhålla er med att följa med @bnr och @flum på deras roliga LH F-äventyr :)

Nu jäklar börjar det bli riktigt spännande :)
 

Tonton

Medlem
Sedär - nu sitter jag i bullen till Arlanda.

Ny resa betyder nya roliga inköp, eller hur? Utöver diverse sprutor jag har stoppat i mig inför resan, vilket kanske inte faller under kategorin ”roliga inköp”, så passade jag på att köpa nya väskor! Jag gillar min Horizn, men denna resa skulle bli lite jobbig med rullväska.

DF4A654B-7C07-493B-B655-2E193D3FFEBD.jpeg


Valet föll på två väskor från Douchebags! ”The Caryall 65l” som går att använda både som en duffelväska och ryggsäck. Till denna köpte jag en ”The Backpack” för att kunna använda som primärt handbagage. Även smidig att ta med vid lite vandringar osv, ifall det kommer att ske. Det smarta med dessa väskor är att de går att koppla ihop med varandra - så att jag ”bara” behöver bära en väska. Till allt detta gick jag även all in på packing cubes från Ikea - billiga, funktionella samt matchar den gråa tonen!

Nog talat om utrustning - var flyger vi idag tror ni? Två flighter står på schemat!
 
Last edited:

Tonton

Medlem
Då slänger vi in en ledtråd!

Dagens första flight blir med denna vackra kärra:

75DFB9AA-7004-4637-83C8-A4B2FB73F918.jpeg


Såhär på lördagsmorgonen består Plus av 36 platser uppdelat på följande vis:
21 upptagna säten
10 blockerade säten
5 lediga säten

Själv sitter jag på 5A och har ett ledigt mittensäte bredvid mig.

Frukost har intagits på Pontus sedan tidigare, så nu blir det fokus på lite sömn. Det gäller ju att orka med hela dagen!
 

Tonton

Medlem
Är det månne SK 419 just boardad för att senare under dagen resa vidare med SQ 351 i F!? ☺️

Stämmer mycket väl! :) det blir flight 1/4 i F under denna resan.

Därefter har jag 17h 50m på plats i Singapore innan jag flyger vidare.

Det kommer att bli några långa och tuffa dagar framöver. Första hotellnatten är bokad för den 3e september. Därinnan så är det sovandes ombord diverse flighter som gäller.
 
Toppen