Senaste nytt

Tonton

Medlem
Hej!

Ska en sväng förbi Istanbul i september och försöker välja Hiltonhotell. Har varken någon större erfarenhet av staden eller något av Hiltonhotellen i Istanbul - så all hjälp uppskattas. Riktigt svårt att veta vilket hotell jag bör välja - vill ju gärna att poängkostnaden ska vara prisvärd samtidigt som jag får en bra helhetsupplevelse av staden och hotellet de få timmar jag har på plats. :rolleyes:

Förusättningarna:
  • Jag är HHD och vill betala med Hiltonpoäng
  • Landar 21:20 på IST och flyger vidare 18:40 dagen efter från IST
  • Hotellet får gärna ligga i ett trevligt område, så att jag hinner utforska så mycket som möjligt. Ska samtidigt vara hyfsat smidigt att ta sig till IST.
  • Lounge är inte viktigt, men ser gärna att hotellet är relativt nytt eller iaf nyrenoverat/Fräscht

Hotellen jag tittat på:
57k poäng - Hilton Istanbul Bosphorus
60k poäng - Conrad Istanbul Bosphorus
20k poäng - DT Istanbul Piyalepaşa
41k poäng - Hilton Istanbul Bomonti
10k poäng - HGI Istanbul Golden Horn
20k poäng - DT Istanbul Esentepe
 

freppa87

Medlem
Vi bodde på Hilton Istanbul Bosphorus och tyckte det var OK, låg bra till och rent och snyggt. Dock inte mycket till upgrade för oss (då som HHD) och gillade varken frukost eller loungeutbud.
 

BjörnHed

Medlem
Vi bodde på Bomonti 2015 och var mycket nöjda. Nytt och fräscht hotell med spa osv. Frukostbuffén var väll ok men room service var väldigt bra.
 

lilydock

Medlem
Väcker liv/halvkapar här, men det kanske är ok eftersom det var lite tyst. Blev det någon bokning?

Tänkte också en premiärtur till Istanbul nu när det så attans billigt. Men var ska man bo i denna storstad? Tar också gärna tips på Hilton (eller evt Mariott... någon som vet hur Shangri La:t är)?

Liksom trådstartaren gärna bra läge/enkelt ta sig runt, lounge inget måste men fräscht och gärna med bra pool (om pool är aktuellt i Istanbul i oktober(?)).
 

Flyingandy

Medlem
Bodde 4 nätter på Swissotel Bosphorus i juni. Perfekt service på alla områden rakt igenom hela vistelsen. Grymt bra poolområde och takbaren på kvällen riktigt bra.
 

Mikeswe

Medlem
Missat denna ..

Bodde 4-5 dagar på Conrad Bosphorus för något år sedan. Uppgraderad som HHD från ett Twin-rum till en riktigt bra 2 rums-svit (vi var tre personer den gången och vill minnas att detta var ett av de få hotellen som tillät 3 personer i ett twin-rum). Personalen var iallafall suverän, hjälpsamma, otroligt trevliga.

Så mycket bra service, fint hotell, suveränt utbud vid frukosten med riktigt trevlig utsikt, riktigt bra Exec. lounge med bra utbud på kvällen. Blir att testa Hilton Bomonti eller Hilton Bosphorus nästa gång.
 

Tonton

Medlem
Jag håller på att planera in en Hilton stay run I Turkiet nästa vår, och ska då försöka testa de bästa Hiltonhotellen runtom Turkiet.

Men denna gången snålade jag på poängen, så fick bli Hilton Garden In Golden Horn :)
 

Renato

Medlem
Tjena!

Såg att inlägget var gammalt men tänkte ändå nämna följande.

Jag kommer att lägga en mer djup gående på hilton bomonti Istanbul men här kommer en klare recension.

Jag och min fru bokade 10 dagar i Istanbul, frugan har studerat i Istanbul så hon var den bästa guiden. Jag hittade detta hotel och fick wow känslan, då jag har fått på väldigt många hotel i min tid och kommer från horeca branschen så uppmärksammar jag saker på ett annorlunda sätt samt att jag vet vilka knappar jag ska trycka på för att få som jag vill men på ett respektabelt sätt.

Vi är båda HH medlemmar jag bokade 8 nätter med hh ett vanligt deluxe rum och hoppades på uppgradering, hade 2 fria nätter på hotels som jag ville bli av med, annars hade dom gått ut. Köpte 2 nätter med hotels, enkel standard rum.

Kom fram till receptionen och förklarade ärligt varför jag gjorde bokningen som jag gjorde. Receptionisten svarade med jag har full förståelse men det är ingen fara, jag löser det sa han. Hilton, uppgraderade mig från deluxe till en svit på 115 kvadrat meter, lite för stor kändes det som med, 2 stora badrum med wc, 2 olika rum med 2 stora king size sängar ett stort kök och vardags rum, med ett eget kontor. Wow känslan var där är. Som en liten present fick vi en korg med frukt, choklad och dryck.

Det bästa av allt, var att med rummet ingick det en lounge access. Högst uppe på hotellet 179 meter hög byggnad, 840 rum på sista våningen 48, så var loungen där. Dom serverade frukost, mellan mål, lunch, mellan mål, middag, mellan mål. Öppnade 07. Stängde 22.30. Man fick till och med ta med vad man ville till rummet.

Servicen var på topp tyckte jag, frukosten var inte det bästa men fortfarande bra hilton standard. Det som sänkte upplevelsen var att det var mycket folk. Dock ville jag ge hotellets restaurang och spaet en chans. Men mer info om det kommer finnas i min recension. Jag kommer absolut bo på detta hotell igen. :)
 
Toppen