Senaste nytt

Flygplanskrasch utanför Umeå - 9 döda

HCas

Medlem
Fruktansvärt tragiskt. Jag är själv flygutbildad och vet många piloter som var inne i fallskärmshopparsvängen, för att samla timmar eller för att de tyckte det var kul. Detta måste vara den värsta olyckan i Sverige på det området på många år, kanske någonsin.

Tankarna går förstås till de anhöriga.
 

Maja

Medlem
@HCas Kan bara hålla med om att det är oerhört tragiskt och givetvis är tankarna med de anhöriga i denna svåra stund.
 

Alf

Medlem
Det är ju så himla tragiskt att man kan gråta. Tankar går till anhöriga som drabbas. Man blir nästan mer beklämd när man man läser kvällsblaskornas ( ja båda två, ingen skillnad) där deras självpåtagna expert uttalar sej i ett läge där de flesta fakta saknas. Denna expert har inte en professionellitet inom flygsäkerhets -eller haveriområdet, utan är flygjournalist, men plockas alltid fram när det hänt något haveri. Jag vet inte ens om han har flygcertifikat.
 

micke99

Medlem
Man bli så ledsen. En annan nyhet som inte handlar om flyg men som berörde mig väldigt mycket var morfar som tappade chloe 1 år från ett kryssningsfartyg i puerto rico för några dagar sedan.

Känns helt galet. Hur går man vidare efter det liksom? Jag har själv barn och kände direkt efter läsning en ilande känsla och obehag... Tragiskt...
 

Alf

Medlem
Jag vill bara komplettera min tidigare kommentar. I dagens Expressen har man tagit in en professionell flygsäkerhetsexpert för kommentarer. Personen har jobbat med flygsäkerhetsfrågor och haveriutredningar under sin tid på Transportstyrelsen. På detta sätt blir det i alla fall mer seriöst.
 
Toppen