Senaste nytt

[Semi-Live]En oförglömlig sommarsemester

palmen

Moderator
Tänkte köra någon form av Live/Semi-live för lite resande under semestern.
Tänkte låta folk gissa lite på hur jag ska resa, ni som vet om mina resplaner får gärna hålla infon "hemlig".


Introduktion
Det här kan nog ta priset som det "dummaste" jag gjort och allt började förra året när en misstake fare dök upp som jag lyckades boka. Efter att allt lagt sig och det verkade som att den faktiskt skulle hedras så var det dags att försöka knåpa ihop alla connections som behövde bokas.

Det kommer bli besök i ett nytt land och 3 nya städer (om nu inget oförutsätt inträffar).
Blir en hel del nya produkter som jag inte testat tidigare, samt ett flygbolag som jag inte testat förut.
Resan är ihopsatt av flera biljetter och kommer att ha en hel del stopp, där några är väldigt korta (under 1h byte) och andra gånger kommer jag faktiskt komma ut från flygplatsen också.


Tävling
Tänkte låta forumet gissa vart jag är på väg och vad nästa flight blir.
Vill man gissa på slutdestination, dvs innan jag börjar åka hemmåt igen skriv följande:
Destination: (din gissning)

Resan startar imorgon mitt på dagen från Arlanda och vi börjar med ett flygbolag som nog är välbekant för många, sittplats ombord kommer att vara 1A.
Vart går min första flight på denna resa? Fritt fram att gissa och jag vill veta vad nästa flygplats är, mer information kommer imorgon och förhoppnignsvis har någon listat ut svaret på vad den första flighten blir.

Blir väl inget speciellt pris till vinnarna mer än äran samt att man säkert kan få en BC-tagg om man träffar på mig :)
 

palmen

Moderator
Reserverar detta inlägg till att uppdatera min resa

BOKNING 1
TP run

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
ARN-HEL, AY808, Embraer190, Business, 1A
HEL-LHR, AY1337, Airbus 330, Business, 8L
LHR-JFK, BA183, Boeing 747, Business, 62A
JFK- LAX, AA171, Airbus 321, Business, 6A
LAX-HNL, AA283, Airbus 321, Business, 2A
//
HNL-LAX, AA298, Airbus 321, Business, 2A
LAX-JFK, AA118, Airbus 321, Business, 6A
JFK-LHR, BA112, Boeing 747, Business 64K
LHR-HEL, BA794, Airbus 320, Business, 2A
HEL-ARN, AY809, Airbus 321, Business, 2A

BOKNING 2
Eurobonus award bokning.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
HNL-PEK, CA838, Airbus 332, Business, 12A
PEK-BKK, TG615, Airbus 359, Business, 12A
BKK-SIN, SQ983, Boeing 787-10, Business, 12A
SIN-JNB, SQ482, Airbus 359, Business, 19K
//
JNB-SIN, SQ, Airbus 359, Business, 19K
SIN-BKK, SQ, Airbus 330, Business, 12A
BKK-NRT, TG, Airbus 380, First, 1A
NRT-HNL, NH182, Airbus 380, First, 1K

BOKNING 3
Betald First me British Airways

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
JNB-LHR, BA56, Airbus 380, First, 1A
LHR-BCN, BA474, Airbus 320, Club Europe, 2A
//
BCN-LHR, BA, Airbus 320, Business, 2A
LHR-JNB, BA55, Airbus 380, First, 1A
 
Last edited:

nissefalk

Medlem
Du lyckades boka Cathay Pacific’s mistake Fare från Vietnam till New York i First Class så nu är du på väg till Vietnam via någon Asiatisk stad som LH eller SQ flyger till i First gissar SQ first till SIN via CPH.

Såg inget om det från Palmen i Cathay tråden om den misstake fare, däremot stämmer den in på mig, vaknade just på Hilton Garden Inn i Hanoi och ikväll bär det av mot Vancouver med Cathay i First...

Sorry för OT i tråden
 
Toppen