Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

011430121

Medlem
Hotell: Hilton Arcadia Resort & Spa Phuket
Datum: 12-14 December
Bokat rum: Twin Deluxe Garden View
Uppgradering Twin Deluxe Plus Garden
Antal nätter: 2
Status: HHD

Imorgon påbörjas min error fare här. Ska bli intressant att se om vi får någon uppgradering då.

Igår försökte de få mig att skrivs på att papper där jag gick med på en 400% prisökning för de nästkommande 3 nätterna. Jag gick givetvis inte med på det och bad om att få tala med GM.

GM är för övrigt densamma som jag mötte och tog en drink med på Conrad Bali tidigare i år. Roligt sammanträffande :)
I vilken byggnad fick du rum?
 

Gus

Medlem
Det är exakt vad det är, bara att vår Corporate deal på 2X Points package ofta på senare tid har varit billigare än våra vanliga flexibla-rates :)

Bara tacka och ta emot alla extrapoäng
Hur bokar man med Corporate deal?

Hotell: Hilton Arcadia Resort & Spa Phuket
Datum: 12-14 December
Bokat rum: Twin Deluxe Garden View
Uppgradering Twin Deluxe Plus Garden
Antal nätter: 2
Status: HHD

Imorgon påbörjas min error fare här. Ska bli intressant att se om vi får någon uppgradering då.

Igår försökte de få mig att skrivs på att papper där jag gick med på en 400% prisökning för de nästkommande 3 nätterna. Jag gick givetvis inte med på det och bad om att få tala med GM.

GM är för övrigt densamma som jag mötte och tog en drink med på Conrad Bali tidigare i år. Roligt sammanträffande :)
Vem vill frivilligt skriva på ett sådant papper? :D Vad sa GM?

Jag trodde inte ditt bokade rum var ett "Twin Deluxe Garden View" utan en 150m2 "Superior Deluxe Suite" för 3100kr?
 
Last edited:

Senator

Moderator
Hur bokar man med Corporate deal?

Man måste vara anställd på ett bolag som har avtalspriser med t.ex. Hilton. Eller, som i mitt fall, har jag access till avtalspriser som konsult/leverantör till stora bolag. Jag har som minimum, 12% på flexpriser på alla Hiltonhotell i världen som gör att jag aldrig köper pre-paid.

Hotell: Conrad London St. James
Datum: 30:e nov till 3:e december
Bokat rum: King Superior x 2
Uppgradering: Rum 2 till mina förälder King Deluxe, mitt från Superior --> Deluxe --> Executive --> Junior Suite --> Deluxe ;)
Antal nätter: 3
Status: HHD

Vad skall jag säga? Mailade lite med hotellet innan avresa. Vi hade en svår situation då Junior var krasslig så vi behövde vänta lite innan vi åkte iväg. Såg att mitt rum hade gått från Superior --> Deluxe. Talade med Guest Manager som ändrade till Executive. Kom till incheckning och det var åter Deluxe. Påpekade lite fint att det stod Executive i appen två timmar tidigare. Beklaagde att det hade blivit ett misstag. Uppgraderat till en Junior Suite, och den var junior i storlek :D Men det var inte problemet...

Suiten låg på andra våningen med fönster ut mot gatan, SAMT att tunnelbanan gick precis under rummet. Så vi sov dåligt, och denna gången var det inte Juniors fel. Så vi bad om en nedgradering till vanligt rum de två sista nätterna.

Hotell: Hilton Zurich Airport
Datum: 11-12 december
Bokat rum: TWIN HILTON GUESTROOM
Uppgradering: Queen Executive
Antal nätter: 1
Status: HHD

Hotell: Hilton Diagonal Mar Barcelona
Datum: 12-13 december
Bokat rum: KING POOL VIEW
Uppgradering: King Executive Ocean View
Antal nätter: 1
Status: HHD
 

aruba1

Medlem
Hotell: Hilton Stockholm
Datum: 16-17 december
Bokat rum: Queen Guest Room
Uppgradering King Executive Room with View
Antal nätter: 1
Status: HHD
 

Tonton

Medlem
I vilken byggnad fick du rum?

A-byggnaden (Den mot stranden). Så en bit att gå för att ta sig till Loungen - men vem är jag att klaga. Lite promenad kan behövas mellan alla drinkar :)

Hur bokar man med Corporate deal?

@Senator svarade utmärkt på denna frågan. Jag jobbar för ett större Amerikanskt bolag som har förhandlat till sig bra avtal.
 

Buffon

Medlem
En fråga. Om du är HHG eller HHD och bokar bonusnätter för poäng och du bokar billigaste rummet, gäller det samma regler med uppgradering oavsett om du betalar med poäng eller cash? Uppgraderar dom bara när du betalar med cash och med poäng får du bo i det rum du har bokat?
 

Senator

Moderator
En fråga. Om du är HHG eller HHD och bokar bonusnätter för poäng och du bokar billigaste rummet, gäller det samma regler med uppgradering oavsett om du betalar med poäng eller cash? Uppgraderar dom bara när du betalar med cash och med poäng får du bo i det rum du har bokat?

Bland de bästa uppgraderingar jag har fått har varit på resor bokad med poäng :)
 

Jönsson

Medlem
En fråga. Om du är HHG eller HHD och bokar bonusnätter för poäng och du bokar billigaste rummet, gäller det samma regler med uppgradering oavsett om du betalar med poäng eller cash? Uppgraderar dom bara när du betalar med cash och med poäng får du bo i det rum du har bokat?
Du får lika ofta uppgraderingar på reward stays. Om inte oftare än på betalda nätter.
 

Gus

Medlem
Under vår sportlovsvistelse i HuaHin Thailand beställde vi frukost till rummet nästan varje dag för det var inte värt att åka hiss antingen upp till exec lounge eller ner till restaurangen för de debiterade 100 baht för att leverera två american breakfast och två kids breakfast till sviten.
Vet inte om det var diamond status/uppgradering till svit som avgjorde det facila priset, men iaf helt klass!
Undrar om det här gäller fortfarande? Det hade varit trevligt när jag var där för några veckor sedan, glömde fråga. Någon som har koll på hur vanligt det är med gratis frukost på rummet som HHD? (leveransavgift betalar jag gärna).
 

Gus

Medlem
Hotell: Hilton Hua Hin Resort & Spa
Datum: 2-7 December
Bokat rum: Billigaste rummet, 850 kr natten.
Uppgradering King Ocean Suite
Antal nätter: 5
Status: HHD

Inte helt fel att få denna maxade sviten på 80 kvm. Skönt med så stor yta när man reser med 2 små barn. Vi hade bokat en rate utan barn men när personalen såg att vi hade barn med oss satte de direkt dit en barnsäng. Balkongen hade 2 solstolar och en fantastisk soluppgång. Hotellet i övrigt var riktig bra med en stor pool med vattenruschkana. Barnen tyckte den var lite läskig men pappan i familjen utnyttjade den desto mer :D. Kvällsdrinkarna var mycket goda. Frukosten var tyvärr mer kvantitet än kvalitet (i stora matsalen, loungen var lite bättre) och afternoon-teat var knapert. Hur som helst, skönt med en lounge som serveras Nam Soda hela dagen (Thailändskt bubbelvatten, det bästa bubbelvattnet i världen enligt mig, tack vare den höga halten bubblor). :)

thumbnail_20181205_071456.jpg

thumbnail_20181202_133919.jpg

thumbnail_20181202_215206.jpg

20181216_222815.jpg
 
Last edited:
Toppen