Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.

agehall

Medlem
2. Men det går via hemsidan att boka resor även året efter, så länge vouchern finns intjänad.
3. Vid samtal med en agent i Tallinn fick jag höra att man bara måste boka resan under giltighetstiden, men en annan agent sa att resan måste slutföras inom nästkommande kalenderår.
Det där är egentligen samma sak. Du kan boka resor med vouchern så länge den är giltig. Dock kan du inte boka resor mer än ett år in i framtiden, så om du tjänar in en voucher 2018 så kan du omöjligt boka en resa som sträcker sig från 2020 till 2021.
 

Simon

Medlem
Det där är egentligen samma sak. Du kan boka resor med vouchern så länge den är giltig. Dock kan du inte boka resor mer än ett år in i framtiden, så om du tjänar in en voucher 2018 så kan du omöjligt boka en resa som sträcker sig från 2020 till 2021.

Förstår inte hur du menar att det är samma sak. Om jag t.ex. tjänade in en voucher idag är det ju stor skillnad att kunna boka min resa nyår nästa år och sedan flyga sommaren 2020, jämfört med att måsta både boka resan och genomföra resan 2019. Eller?
 

MrDollar

Medlem
Det @agehall menade, tror jag, är att awards oftast inte släpps förrns 330 dagar innan avresa.

Så, om du bokar din awardresa på nyårsafton 2019 så kan du genomföra flygningen nov/början på dec 2020
Du kan mao inte flyga hem efter 330 dagar från nyårsafton 2019.
Förstår inte hur du menar att det är samma sak. Om jag t.ex. tjänade in en voucher idag är det ju stor skillnad att kunna boka min resa nyår nästa år och sedan flyga sommaren 2020, jämfört med att måsta både boka resan och genomföra resan 2019. Eller?
 

Simon

Medlem
Det @agehall menade, tror jag, är att awards oftast inte släpps förrns 330 dagar innan avresa.

Så, om du bokar din awardresa på nyårsafton 2019 så kan du genomföra flygningen nov/början på dec 2020
Du kan mao inte flyga hem efter 330 dagar från nyårsafton 2019.

Då förstår jag vad som menas. Nej, det känns ju rimligt. Men då vinner man ändå upp till 330 dagar på denna regel, jämfört med om även resan var tvungen att slutföras inom nästkommande kalenderår. Ändå en stor vinst!
 

MrDollar

Medlem
Ja, så kan man se det. Dock kan du inte ändra i bokningen efter 31-DEC-2019.
Avbokar du resan efter 31-DEC-2019, får du, förutsatt att dina poäng inte gått ut, tillbaka poängen men inte vouchern. Den brinner inne.
Då förstår jag vad som menas. Nej, det känns ju rimligt. Men då vinner man ändå upp till 330 dagar på denna regel, jämfört med om även resan var tvungen att slutföras inom nästkommande kalenderår. Ändå en stor vinst!
 

KED

Medlem
Hej!
Har tjänat in och fått två 2-4-1 vouchers i pappersformat men bara en syns på SAS hemsida. Är sugen att boka bonusresa (med SAS) nu i helgen. Tror ni personal på SAS eurobonus kan se den om de får referensnumret eller är det bara att vänta på att Tallin öppnar på måndag?
 

seat56f

Medlem
Hej!
Har tjänat in och fått två 2-4-1 vouchers i pappersformat men bara en syns på SAS hemsida. Är sugen att boka bonusresa (med SAS) nu i helgen. Tror ni personal på SAS eurobonus kan se den om de får referensnumret eller är det bara att vänta på att Tallin öppnar på måndag?

Voucher är Tallinn only.

Det är möjligt att du bara kan använda en i taget via hemsidan (var ser du att du bara har en?) så du får boka 2+2 personer isf - givet att bokningen du vill göra fungerar i övrigt på hemsidan.
 

MrDollar

Medlem
Notera dock att hela Eurobonus ligger nere för update mellan 20-21 maj
Hej!
Har tjänat in och fått två 2-4-1 vouchers i pappersformat men bara en syns på SAS hemsida. Är sugen att boka bonusresa (med SAS) nu i helgen. Tror ni personal på SAS eurobonus kan se den om de får referensnumret eller är det bara att vänta på att Tallin öppnar på måndag?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen