Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.

bkkosl

Medlem
Vad är CT? Är det norska versionen av en 2-4-1 voucher?
Man brukar inte kunna göra så mycket för att skynda på saker, men efter att man triggat en svensk voucher brukar det ta max 1 vecka innan den finns i systemet. Gör den inte det får ma nringa vanliga supporten så får de fixa detta.

Beklagar förkortningen, men ja! CT equals Companion Ticket, vilket är exakt samma som 2-4-1 voucher.
Vilken support menar du: SAS eller Amex?
 

palmen

Moderator
Beklagar förkortningen, men ja! CT equals Companion Ticket, vilket är exakt samma som 2-4-1 voucher.
Vilken support menar du: SAS eller Amex?
Det är amex som ställer ut vouchern så det är amex du kontaktar. Om amex säger att de skickat den och sas säger att de inte fått det skulle jag kräva att amex löser detta med sas och inte skickar runt mig. Det är amex som är din part här.
 

Berglund

Medlem
Nej, en ”CT”, Companion Ticket är inte ”exakt samma som 2-4-1 voucher”.

Amexvouchern kan avändas med 50% poängrabatt även helt utan kompanjon (companion).

Efit: @Canadien var snabbare.
 

ekf

Medlem

Gus

Medlem
@Canadien @Berglund Jag håller med om att det är en kass namngivning, men den norska vouchern gäller även den för ”upp till” två personer.
Companion Ticket - undersider - American Express
https://www.americanexpress.no/fileshare/filarkivroot/AmEx2016/Vilkaar og betingelser/0090_AMSE_CompanionTicket_vilkaar_0815_LR.pdf
”Companion Ticket gjør det mulig for Kortholder, ved gjennomføring av flyreise ved anvendelse av SAS EuroBonus-poeng, å bestille en bonusreise for opptil 2 personer med 50 % poeng rabatt.”
Behöver norrmännen bara handla för 100 000 NOK (motsvarande 108 000 sek) för att få vouchern? :eek:
 

Simon

Medlem
Jag har lite svårt att begripa exakt vad som gäller för 2-4-1-vouchern.

1. På papperet man får hem och på hemsidan står det att voucher gäller under resten av intjänande året samt följande kalenderår, att man både måste boka och resa klart innan slutet av följande år.
2. Men det går via hemsidan att boka resor även året efter, så länge vouchern finns intjänad.
3. Vid samtal med en agent i Tallinn fick jag höra att man bara måste boka resan under giltighetstiden, men en annan agent sa att resan måste slutföras inom nästkommande kalenderår.

Vad gäller egentligen? Är det lite olika beroende på vem man pratar med?

EDIT: Blev hänvisad till startinlägget, vilket jag förstås läst. Min osäkerhet kom från den ej samstämmiga informationen, dock klumpigt formulerat.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Jag har lite svårt att begripa exakt vad som gäller för 2-4-1-vouchern.

1. På papperet man får hem och på hemsidan står det att voucher gäller under resten av intjänande året samt följande kalenderår, att man både måste boka och resa klart innan slutet av följande år.
2. Men det går via hemsidan att boka resor även året efter, så länge vouchern finns intjänad.
3. Vid samtal med en agent i Tallinn fick jag höra att man bara måste boka resan under giltighetstiden.

Vad gäller egentligen? Är det lite olika beroende på vem man pratar med?
Testa att läsa första inlägget i denna tråd...
 

Canadien

Medlem
3. Vid samtal med en agent i Tallinn fick jag höra att man bara måste boka resan under giltighetstiden.

Vad gäller egentligen? Är det lite olika beroende på vem man pratar med?

Detta gäller. Står även i första inlägget i denna tråd jag minns rätt. Boka och ändra bara möjligt inom giltighetstid, resa går bra efter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen