Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

Johan Gott

Medlem
Ibland när jag är inne och kollar tillgängligt på United Airlines – Airline Tickets, Travel Deals and Flights får jag följande felmeddelande:

We are unable to process your request. Please see the message below for details.
  • We were not able to find any available seats meeting your requirements. You may modify your search criteria, or call 1-800-UNITED-1 (1-800-864-8331) within the U.S. or Canada; elsewhere contact your local United Reservations Office.

Det spelar ingen roll vilka datum eller rutter jag söker på. Jag får samma meddelande ändå. Och jag upplever att det blivit vanligare under de senaste veckorna. Om jag vänta några timmar/ en halv dag och försöker igen så brukar problemet vara borta. Är det någon annan som har upplevt samma problem?
 

srg

Medlem
Ibland när jag är inne och kollar tillgängligt på United Airlines – Airline Tickets, Travel Deals and Flights får jag följande felmeddelande:

We are unable to process your request. Please see the message below for details.
  • We were not able to find any available seats meeting your requirements. You may modify your search criteria, or call 1-800-UNITED-1 (1-800-864-8331) within the U.S. or Canada; elsewhere contact your local United Reservations Office.

Det spelar ingen roll vilka datum eller rutter jag söker på. Jag får samma meddelande ändå. Och jag upplever att det blivit vanligare under de senaste veckorna. Om jag vänta några timmar/ en halv dag och försöker igen så brukar problemet vara borta. Är det någon annan som har upplevt samma problem?
Ja, tycker att det händer när man sökt runt ganska mycket under en kort tid. Brukar försvinna för mig bara av att stänga browsern och logga in på nytt.
 

Johan Gott

Medlem
Ja, tycker att det händer när man sökt runt ganska mycket under en kort tid. Brukar försvinna för mig bara av att stänga browsern och logga in på nytt.

Ja, eller bara gå tillbaka till Uniteds förstasida och börja om från början, snarare än att ändra en befintlig sökning.

Idag hände det mig på morgonen vid första sökningen efter natten på både smartphone och iPad. Så jag ser inte riktigt samma mönster som er. Men men, det är inget jätteproblem så länge det inte blir värre.
 

erikswe

Medlem
Hej

Jag och sambon vill gärna åka business class för Eurobonus poäng till Texas i juni, och antingen inleda eller avsluta i MSY.

Vi letar efter business class biljetter

ARN-MSY-"Flygplats i Texas"-ARN

alternativt ARN-"Flygplats i Texas"-MSY-ARN


1) Är det någon som har någon erfarenhet av att resa för eurobonuspoäng i business class likt den ovan?
2) Vilken är den bästa flygplatsen i Texas för att finna dessa business class biljetter (IAH?)

mvh
Erik
 

squeezen

Medlem
Hej

Jag och sambon vill gärna åka business class för Eurobonus poäng till Texas i juni, och antingen inleda eller avsluta i MSY.

Vi letar efter business class biljetter

ARN-MSY-"Flygplats i Texas"-ARN

alternativt ARN-"Flygplats i Texas"-MSY-ARN


1) Är det någon som har någon erfarenhet av att resa för eurobonuspoäng i business class likt den ovan?
2) Vilken är den bästa flygplatsen i Texas för att finna dessa business class biljetter (IAH?)

mvh
Erik
Hej och välkommen
"likt den ovan"vet jag inte riktigt vad det betyder. Menar du business för EB poäng eller menar du just de destinationer då ämnar åka?
Att boka business för EB poäng är väldigt vanligt. just dina destinationer kanske inte lika mycket.

Ett tips är att undvika förkortningar så gott det går. MSY kände iaf jag inte till.

Jag förutsätter att du har koll på hur många poäng det kostar i business med SAS respektive star alliance.
SAS flyger som bekant till New York, Boston och Washington på östkusten, det är väl det närmsta du kan komma om du tänkt åka SAS. detta får isf sedan kompletteras upp med köpt inrikesbiljett vilket är relativt billigt men ställer andra krav på connection times etc. och du blir då ansvarig i större utsträckning att se till att du kommer fram och får dra ett stort lass om connection missas.

Vill du åka star alliance finns massor av möjligheter, men poängkostnad ökar också.
Du kan isf åka med Lufthansa, Swiss, SAS United etc till allehanda städer i USA och sedan åka vidare inrikes. Ett tips är att försöka få till det långa benet så långt som möjligt. dvs minimera tid i en halvdan domestic business.
Houston och Austin är väl båda tämligen stora städer med inga alternativ i Texas. Lufthansa bli flyger mig veterligen till Austin fr Frankfurt.

När i tiden har du tänkt dig? 2 platser bör inte vara några problem att få tag på då du har många val att ta dig till USA.
Tänk på att bonusresor inte tillåter stopover dock (att det är mer än 24h mellan flighter) så att både vara i Texas OCH New Orleans kommer blir svårt.
Isf får du välja open jaw, dvs utresa till en destination och hemresa från en annan. Sedan får du själv lösa transport mellan.
 
1) Är det någon som har någon erfarenhet av att resa för eurobonuspoäng i business class likt den ovan?
Ja, jag åker till och från Texas några gånger per år, och ibland bokat med Eurobonuspoäng.
2) Vilken är den bästa flygplatsen i Texas för att finna dessa business class biljetter (IAH?)

mvh
Erik
IAH är en bra hubb, så många flighter dit. Å andra sidan hög efterfrågan på bonusbiljetter också.
Lufthansa har en flight till Dallas, DFW, som brukar ha bra tillgänglighet. Till och från Austin AUS finns det gott om inrikesflighter annars från de flesta stora star-Alliance-hubbarna i USA.
Sök på United annars så bör du få upp ganska många alternativ om ni bara har lite framförhållning.
 

erikswe

Medlem
Tack för ett väldigt snabbt svar

1)Eftersom flygplatsen i Texas ej var definierad valde jag "likt den ovan" som formulering. Detta även för att ge utrymme för liknande förslag.
2)Ledsen om förkortningen MSY ställde till det, jag tycker mig ha sett flera användare skriva koder snarare än statsnamn och trodde det var praxis.

Jag har full koll prisbilden både för Star alliance (110k) och SAS(100k), och kan absolut tänka mig att åka ekonomi i inrikesbenet (USA).

Vi siktar på de 10-12 första dagarna i juni men när jag sökte på United hade jag svårt att få till det via Houston och New Orleans (MSY). Är Dallas bättre tro?
 

erikswe

Medlem
Ja, jag åker till och från Texas några gånger per år, och ibland bokat med Eurobonuspoäng.

IAH är en bra hubb, så många flighter dit. Å andra sidan hög efterfrågan på bonusbiljetter också.
Lufthansa har en flight till Dallas, DFW, som brukar ha bra tillgänglighet. Till och från Austin AUS finns det gott om inrikesflighter annars från de flesta stora star-Alliance-hubbarna i USA.
Sök på United annars så bör du få upp ganska många alternativ om ni bara har lite framförhållning.

Tack Jakob
 
Toppen