Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.

agehall

Medlem
Du kan uppge dina kontaktuppgifter utan problem. Du kommer givetvis då att få alla uppdateringar ifall något ändras med resan. Men så länge en resenär också har sina kontaktuppgifter inlagda lär ju inte det vara något större problem.
 

MTheC

Medlem
Godkväll!

Jag har förstått att jag kan nyttja vouchern och boka biljetter till andra än mig själv, så länge jag står för poängen.

Nu är det så att vi vill boka två biljetter med SAS till hustruns lillebror (som fyller 30) och hans fru. Inga konstigheter så långt.

Dock undrar jag om jag kan ange mina kontaktuppgifter så jag får kvittot/bekräftelsen på resan? När jag kollar hemsidan från mobilen står det typ "Resenär 1 (person som kommer få kvittot)".

Min svågers fru vet om detta, men hon vet inte att vi bokar business, och det vill vi hemlighålla för dem så länge det går. Därför vill jag gärna ha kvittot på bokningen :)

Finns det några praktiska aspekter att ta hänsyn till att det är mina kontaktuppgifter? Typ vid förseningar/ändringar i resplanen.

Tack på förhand!
Jag har bokat åt andra och angett mina kontaktuppgifter. Det funkade utmärkt men du tänker helt rätt i att det är du som kommer få all information om resan så om det blir förseningar och sånt. De resa jag bokade åt andra var med Swiss och där kunde jag ändra till deras telefonnummer på hemsidan så de fick sms för incheckning etc.
 

Belic

Medlem
Får min första voucher inom kort!

Försöker hitta en resa till varmare breddgrader över nyår som överraskning till mig och tjejen. Hittade följande via Uniteds,
ARN-MUC-MEX med Lufthansa - tur & retur

Har jag förstått det rätt att jag får ovanstående resa, för mig och min tjej, tur & retur, för 60 000p? Eller gäller det bara tex MUC-MEX?
 

Attachments

  • Skärmavbild 2017-11-13 kl. 10.15.08.png
    Skärmavbild 2017-11-13 kl. 10.15.08.png
    142,8 KB · Visningar: 230
  • Skärmavbild 2017-11-13 kl. 10.15.26.png
    Skärmavbild 2017-11-13 kl. 10.15.26.png
    164,2 KB · Visningar: 222

erikswe

Medlem
Får min första voucher inom kort!

Försöker hitta en resa till varmare breddgrader över nyår som överraskning till mig och tjejen. Hittade följande via Uniteds,
ARN-MUC-MEX med Lufthansa - tur & retur

Har jag förstått det rätt att jag får ovanstående resa, för mig och min tjej, tur & retur, för 60 000p? Eller gäller det bara tex MUC-MEX?

Njae, för BC kommer priset vara 110EB-poäng

Använd denna länk istället https://www.flysas.com/upload/Eurobonus/Star/Star_Alliance_chart.pdf
 
Får min första voucher inom kort!

Försöker hitta en resa till varmare breddgrader över nyår som överraskning till mig och tjejen. Hittade följande via Uniteds,
ARN-MUC-MEX med Lufthansa - tur & retur

Har jag förstått det rätt att jag får ovanstående resa, för mig och min tjej, tur & retur, för 60 000p? Eller gäller det bara tex MUC-MEX?

Det stämmer att det kostar 60 000 poäng tur och retur om ni bokar ekonomiklass. Du kan själv kolla upp alla kostnader hos SAS här: Poängtabeller | SAS
 
Att boka ekonomi med poäng kan dock vara lite att skjuta sig själv i foten. Skatter och avgifter kan i sig bli lika dyrt som att bara köpa biljetten för pengar från början. Det är först när du bokar Business eller ännu hellre First som man verkligen får valuta för poängen.
 
Last edited:

fille123

Ny medlem
Tänkte boka en 2-4-1 till hkt från cph, arn eller mla. Är flexibel med avreseort. Avresa feb 2018.

Vill väldigt gärna åka lufthansa first. Efter mycket sökande i detta forum samt google får jag fram att Lufthansa first endast går att boka 14 dagar innan avresa? Min voucher går ut 2017. Hur gör jag enklast för att boka first?

Har bokat 2-4-1 en gång innan (2016). Ringde då och bad om business från cph-hkt direkt och hkt-bkk-cph hem. Fick av någon anledning first dit och business hem? Points used - 140 000.
 
Last edited:
Det finns fall när Lufthansa släpper F-platser mer än 14 dagar innan, men det hör nog till ovanligheter och eller missar. Realistiskt ser jag två möjligheter:

1. Åk innan 13 januari, kolla dagligen tillgänglighet (tex på United-sidan) på alla datum inom 14 dagar, direkta avgångar från tex MUC eller FRA till flygplatser i Asien (eller annat om LH F är viktigt). Tänk på att du antagligen inte kan boka LH F på hemvägen, men från Asien kan du lika gärna (eller hellre) välja Thai, Asiana eller ANA.

2. Flyg något annat bolag, tex Thai, Asiana eller ANA. De är också mycket bra i luften. Jag skulle välja Asiana, ANA, Thai i den ordningen om jag inte skulle behöva en direkt resväg.

Om du har Star Alliance i bokningen får du betala för högsta bokningsklass på både tur och retur, så försök få till First på vägen hem också.
 
Fick av någon anledning first dit och business hem? Points used - 140 000.
Det har hänt (tex mig) att de debiterat för Business trots att man rest First. Hör också till ovanligheterna och är lite av en agentroulette. I min bokning behövde jag köpa nya poäng och när jag ringde in fem min senare för att slutföra min bokning sa den nya agenten priset för Business. Tackartackar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen