Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

adhoc76

Medlem
En fråga om "spöktillgänglighet" som Dr Miles skriver om i första posten. Är det någon fler som har upplevt att tillgänglighet "kommer och går" mellan sökningarna? Har upplevt fenomenet att tillgänglighet visas vid ena sökningen, borta nästa och sedan tillbaka igen. Detta inom ramen för ca en kvart.
 

seat56f

Medlem
United har gjort om gränssnittet lite. Numera får man först bara upp en veckas tillgänglighet - men kan expandera till en månad (centrerat runt ditt sökta datum, inte kalendermånad). Försämring, för man verkar heller inte se eco/premium-awards i samma vy, utan bara om den sökta klassen är tillgänglig eller inte.
 

erikswe

Medlem
Hej

Söker efter award-biljetter (EB-poäng) i business class för hösten 2018. ARN-SCL-LIM-ARN (alt omvänd ordning på SCL/LIM)

Kollade på Star Alliance® Network - Offering Travel Possibilities Worldwide! men efter att ha sökt på united.com blev jag osäker om t.ex ARN-LIS-GRU-SCL brukar bli tillgängliga för award-tickets (business)

1) Är det någon medlem som har erfarenhet av awardresor för EB-poäng (business class) till västra Sydamerika?
2) Viken är det snabbaste routen (till/från SCL/LIMA från ARN) som går att boka med EB-poäng (business) till LIM alt SCL?

/Erik
 
Hej

Söker efter award-biljetter (EB-poäng) i business class för hösten 2018. ARN-SCL-LIM-ARN (alt omvänd ordning på SCL/LIM)

Kollade på Star Alliance® Network - Offering Travel Possibilities Worldwide! men efter att ha sökt på united.com blev jag osäker om t.ex ARN-LIS-GRU-SCL brukar bli tillgängliga för award-tickets (business)

1) Är det någon medlem som har erfarenhet av awardresor för EB-poäng (business class) till västra Sydamerika?
2) Viken är det snabbaste routen (till/från SCL/LIMA från ARN) som går att boka med EB-poäng (business) till LIM alt SCL?

/Erik
1) Ja
2) Skulle tro Arlanda-London-Bogota-Lima där första benet är med SAS och de andra två med Aviancia. 20 h 19 minuter.
 

fcx

Medlem
Hej

Söker efter award-biljetter (EB-poäng) i business class för hösten 2018. ARN-SCL-LIM-ARN (alt omvänd ordning på SCL/LIM)

Kollade på Star Alliance® Network - Offering Travel Possibilities Worldwide! men efter att ha sökt på united.com blev jag osäker om t.ex ARN-LIS-GRU-SCL brukar bli tillgängliga för award-tickets (business)

1) Är det någon medlem som har erfarenhet av awardresor för EB-poäng (business class) till västra Sydamerika?
2) Viken är det snabbaste routen (till/från SCL/LIMA från ARN) som går att boka med EB-poäng (business) till LIM alt SCL?

/Erik

Min erfarenhet är att det finns förhållandevis mer awards från Nordamerika till Sydamerika än från Europa. Det kan vara värt att studsa i USA/Mexiko för att få ihop en resa.
 
Tack


Tack Jakon

I februari åkte jag och sambon ARN-FRA-GIG med LH och hade mig väntat ARN-FRA-GIG-SCL/LIM som alternativ.
Någon som lyckats boka denna?
Problemet där är väl att det inte går något Star Alliance direktflyg mellan GIG och SCL eller LIM. Det går ju förvisso att flyga med COPA via Panama men det är ju en liten omväg.
Edit: finns ju iof en flight direkt med Trans America, som ägs av Aviancia om jag förstår det rätt. Men jag är osäker på huruvida de är med i alliansen eller inte.
 
Toppen