Senaste nytt

Business/First awards - när finns bäst tillgänglighet till USA på star alliance bolag ?

obs

Medlem
Tjena!

Jag hoppas att detta är rätt tråd för detta ämne men annars får en mod gärna flytta mitt inlägg.

Jag har nyligen fått en 2-4-1 voucher från Amex och siktar på att boka en Business eller First class resa till USA för en kompis och jag. Men då funderar jag på vilka perioder som har bäst tillgänglighet på Business/First class awards på Star Alliance bolag.

Någon som kan ge tips? Det kan förstås variera men jag tänker att det nog finns vissa perioder med bättre tillgänglighet.
 
Och kanske lika bra att nämna att man ska söka efter saver-biljetter hos United.
SAS släpper sina biljetter cirka 330 dagar innan, så vill du åka med SAS så fungerar det nästan året runt, undantaget jul/nyår om jag minns rätt.
 
  • Gilla
Reactions: obs

obs

Medlem
Tack för tips allihopa.

Jag har kollat lite på sommaren 2018 på Uniteds hemsida men det verkar inte finnas himla mycket ute just nu (kollade både New York och Los Angeles). Kan det ev. komma senare?
Jag har dock set Swiss som en möjlighet så jag kanske ska boka det och sen ev. boka om till annat om det dyker upp någonting vettigare. SAS hade varit bra men där måste man väl nästan sitta med fingrarna på bokningsknappen precis 330 dagar innan avfärd, åtminstone om man vill åka i biz Så det blir nog bokning med ett annat Star Alliance bolag.
 

jsn

Medlem
Har för mig jag läst att LH släpper sina business 3 månader innan avresa. F släpper de vanligtvis 14 dagar innan resa.
Tipset är att hittar du någonting tillräckligt bra så boka det och boka sedan om om/när det kommer bättre alternativ.
 
  • Gilla
Reactions: obs

obs

Medlem
Har för mig jag läst att LH släpper sina business 3 månader innan avresa. F släpper de vanligtvis 14 dagar innan resa.
Tipset är att hittar du någonting tillräckligt bra så boka det och boka sedan om om/när det kommer bättre alternativ.
Och ombokning gör man helt enkelt genom att ringa Tallinn och ändra bokningen (om det är en Amex 2-4-1 bokning)?
 
Toppen