Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

RasmusN

Medlem
Hej.

Vet någon ifall det är möjligt att vid t/r betala för ditresan och hemresan köra en award på samma biljett? Det finns nämligen bara award på hemresan men inget möjligt för ditresan.
 

Dr. Miles

Expert
Hej.

Vet någon ifall det är möjligt att vid t/r betala för ditresan och hemresan köra en award på samma biljett? Det finns nämligen bara award på hemresan men inget möjligt för ditresan.
Menar du atr blanda betald biljett och bonusrea i en och samma bokning? I så fall nej.
Däremot inget hindrar dig att boka en enkelresa som betaldbiljett och en annan enkelresa som bonusresabiljett.
 

RasmusN

Medlem
SAS prissätter på gammeldags vis på longhaul. Du kan köpa en enkel med t ex Norwegian, och resa SAS för poäng på hemresan. Eller köpa t o r med SAS och vaska hemresan.
Får ju bli att man vaskar hemresan då, men då blir ändå awardresan dyrare för man bara kör enkel. business ligger på 60k och inte 50k längre.

Jag satsar på budgivning när jag väl bokat.

Tack för info.
 

LSH

Medlem
@palmen Är det 00:01 som gäller? Eller är det någon gång efter 00:00 biljetterna släpps OM det släpps något.

Biljetterna verkar släppas precis vid midnatt i tidszonen för avgång 329 dagar innan. Så midnatt för flyg från Skandinavien, och exempelvis 0600 från EWR ( när båda zonerna har vinter- eller sommartid samtidigt vilket inte alltid är sant)
 

Simon

Medlem
Jag gjorde ikväll en ombokning på en SAS-resa där jag hade använt en Amex-voucher, men kunde inte på något vänster hitta åt hur jag kunde applicera den även på min ombokning. För att platserna inte skulle ryka innan i morgon gjorde jag ändå ombokningen, och om jag ringer till Tallinn imorgon borde jag väl kunna applicera vouchern på den nya bokningen igen?
 

Simon

Medlem
Svar på min egen fråga: Det gick bra efter två snabba minuter på telefon, men den lite bryska, härliga kvinnan gav mig en liten åthutning om att jag alltid ska ringa in för att boka om Amex-voucher-bokningar. På det härliga sättet!
 

flonken

Medlem
Hur är det med byten i 3'e zon? Kan man boka Bangkok - Osaka - Seoul - Frankfurt?
Eller måste man boka Bangkok - Seoul - Frankfurt?
Utgår från Bangkok och har Asiana first som första val, en vill gärna få in Thai first också.. :rolleyes:
 
Toppen