Senaste nytt

Star Alliance Gold Track . Något nytt?

Platinum

Medlem
Jag ska flyga tillsammans med två personer t/r ARN-EWR i mars nästa år med SAS. Vi alla är på samma bokning och då jag är EBG så undrar jag nu, kan jag ta med båda två genom FT både här i Sverige och i USA? (mellanlandning i Oslo på utresan och i CPH på hemresan.)

Tack!
 

olo

Medlem
Jag ska flyga tillsammans med två personer t/r ARN-EWR i mars nästa år med SAS. Vi alla är på samma bokning och då jag är EBG så undrar jag nu, kan jag ta med båda två genom FT både här i Sverige och i USA? (mellanlandning i Oslo på utresan och i CPH på hemresan.)

Tack!
Hemma så brukar det bara stå "Fast track at OSL ARN" (el-mot.) på den som har EBG inlagt i bokningen, men väl vid spärren står det hos Swedavia "Fast Track OK" på alla i bokningen. På Oslo vet jag inte, men tror(!) att det är samma.
I USA brukar det vara stämpeln på boardingkortet vid check-in som är det viktiga. Så se till att alla får det vid check-in.
 

olo

Medlem
På Arlanda, så länge det var i samma bokning som mig (Jag har EuroBonus Gold), har vi inte haft några problem att min familj (utan status) att använda Fast track med mig.
Japp, samma för mig - egentligen oberoende av antal.
Om det fungerar när det är på olika bokningar vet jag inte. Kanske inte fungerar.
På både ARN och GOT har jag gästat i Fast tracken.
 

Micke_H

Medlem
Hemma så brukar det bara stå "Fast track at OSL ARN" (el-mot.) på den som har EBG inlagt i bokningen, men väl vid spärren står det hos Swedavia "Fast Track OK" på alla i bokningen. På Oslo vet jag inte, men tror(!) att det är samma.
I USA brukar det vara stämpeln på boardingkortet vid check-in som är det viktiga. Så se till att alla får det vid check-in.

Åker hem mer annan statuslös kollega från München i december - kan man även gästa där som EBG?
 

maswan

Medlem
Fick rött i apparaten i juni på SAS som EBD i economy, det var mitt första boarding pass utfärdat av dnata också tror jag. Har bara en datapunkt på det dock.

Och nu har jag en till datapunkt, grönt i apparaten som EBD på ekonomiflygning med SAS i Geneve här om veckan. Så antingen var jag dålig på att scanna, eller så var det något strul som är fixat nu.
 
Fick rött i slussen på gold track i Milano i eftermiddags. Brorsan kom igenom, mitt lyste rött trots kanske 10 försök av både mig och vakten. Sa åt dem att nu får ni öppna manuellt. Det ville de inte göra. Du måste ta vanliga kön. Tog 15 minuter extra... Osmidiga och ohjälpsamma som tusan.
 

Moco

Medlem
Nej, det gjorde det inte. Det var det som gjorde mig så arg. Pekade på min bror som har samma status och biljett, look at my brother, he came through! Jag ska skriva till Milano flygplats samt Star Alliance och påpeka det.

Malpensa eller Linate? Aldrig haft problem i Milano, däremot är ju dessa människor generellt sett inte equipped till att tänka utanför boxen, oavsett vad det gäller. Har däremot från och till samma erfarenhet som dig fast i Barcelona - spelar ingen roll om man kan visa plastkort och att det står tydligt på biljetten. Det ska till en extra klisterlapp på biljetten i incheckningen. Missas den/är slut så är man rökt.
 
Last edited:
Toppen