Senaste nytt

SAS Webshopping

Gick precis in på SAS och kikade, där hittade jag till min stora förvåning en shop...
Länk: SAS - Shoppa & tjäna EuroBonus poäng

Nu vet ju alla här redan om detta men för en annan som inte gått in på SAS.se mer än 1-2 gånger om året så här långt så var det i alla fall en trevlig sak att upptäcka.

Jag tänkte satsa på EBG och fixa lite extra poäng osv till SAS.

Jag såg nu dock att man kan få poäng på köpen man gör via SAS och detta inkluderar tex Apple.
8 poäng / 100:- på Apple vilket ger 800 poäng på 10.000:- i alla fall, inte fy skam.
Sen en massa sidor utöver det såklart, som erbjuder poäng - vissa av dom riktigt mycket poäng såsom liveit. (40 / 100:)
Webhallen, Misco, NetOnNet, supportersplace etc.
Tänk om SAS kunde fått till japanphoto eller Cyberphoto, vilken dröm .. då man tänkt införskaffa ett nytt kamerahus snart.

Mina funderingar:
Det är ingen hake?
Att man måste handla med SAS Mastercard eller liknande?

Står ju inget om det men tänkte ändå fråga expertisen.

Antar att poängen inte räknas mot status men ändå skönt att kunna inkassera lite extra poäng på detta vis, speciellt då jag inte kan fixa SAS Diners eller SAS MC i dagsläget. :)

Förmodar att det redan finns en tråd som behandlar ämnet men jag kunde inte finna den, AHO eller annan ur redaktionen får gärna slå ihop trådarna om så är fallet.
 
Last edited:

Moco

Medlem
Nej, det är ingen hake. Du kan betala med vilket accepterat kort du önskar, så länge du är inloggad och går via portalen. Det går alltså inte att efterregistrera. Tar ganska lång tid innan poängen kommer in, men i övrigt så fungerar det bra.
 

Palazzi

Medlem
Inge hake, förutom att de kan vara svårt att kvittera ut sina 10.000p vid köp av 500 reflexvästar (som många på sidan fått erfara :p).

En del mindre bolag som står nämnda på listan med väldigt hög poäng/krona ratio kan ibland vara ovilliga att "skicka ut" sina poäng, men det brukat lösa sig efter klagomål :).
 
Hei! Det eneste som kreves er at du logger inn på eb-siden, og benytter linken fra webshoppen til butikken du skal handle på. Du trenger ikke bruke noen spesiell type kort. Poengene regnes som ekstra poeng, altså ikke mot status.

Det tar ofte lang tid før poengene kommer inn på konto, gjerne flere uker.
 

Mikael

Medlem
Precis som nämnts är det ganska jobbigt att behöva efterregistrera varenda köp, och tjata för att få poängen. För mig har det ofta tagit 6 mån att få poängen, och jag har behövt lägga ner en hel del tid på kommunikationen med deras kundtjänst. Dock upplever jag att det gått bättre de sista gångerna.
 
Det spelar ingen roll hur lång tid det tar innan poängen trillar in, bara skönt att få extra poäng om man köper elektronik.

Ska tipsa SAS om att försöka få in japanphoto..
15-20 poäng / 100:- vore ju minst sagt bra när man införskaffar ett kamerahus för dryga 60k.
9-12.000 sköna extra poäng, som en bonus bara vilket jag anser som väldigt förnämligt!

Precis som nämnts är det ganska jobbigt att behöva efterregistrera varenda köp, och tjata för att få poängen. För mig har det ofta tagit 6 mån att få poängen, och jag har behövt lägga ner en hel del tid på kommunikationen med deras kundtjänst. Dock upplever jag att det gått bättre de sista gångerna.

6 månader? Oj!
Det står cirka 2 månader, det är ju i alla fall OK enligt mig.

Antar att man får skriva upp exakt alla köp man gör, så man inte blir "blåst" så att säga.

Ingen som blivit blåst genom att SAS påstår att du inte varit inloggad (gått genom portalen) fast du varit det?
Mest det jag är orolig över, fast man borde kunna lite på SAS tycker man. :confused:
 

palmen

Moderator
Jag har alltid fått in pengarna mer eller mindre på en gång förutom en gång när jag köpte från tailorstore, skickade ett klagomål efter 3 månader (eller vad nu tiden är man ska vänta) och fick bifoga bevis på att jag handlat. Fick poängen inom 1 vecka efter det.
Det blir några extrapoäng på detta sättet, det går ju att hitta bra kampanjer ibland. InkClub hade 900 poäng för ett köp, det gick att kombinera med öppningserbjudande på 1 krona för en toner och sen köpa billigaste lampan för typ 7 kronor. Handlade man från 2 olika shoppar så var det gartis frakt. Dvs för 10 kronor fick man 900 poäng.
Gjorde man detta köp 1 gång så kom poängen in snabbt (för mig i alla fall) andra gjorde det fler ggr och där var det problem att få poängen om jag kommer ihåg rätt.
 

Mikael

Medlem
6 månader? Oj!
Det står cirka 2 månader, det är ju i alla fall OK enligt mig.
Varje gång du efterregistrerar ska de göra en utredning. 6 månader inkluderar den tiden detta tar...

Antar att man får skriva upp exakt alla köp man gör, så man inte blir "blåst" så att säga.
Japp.

Ingen som blivit blåst genom att SAS påstår att du inte varit inloggad (gått genom portalen) fast du varit det?
Jag har såsmåningom fått in alla poäng, dock är jag inte lika positiv längre till shopping-portalen då det krävs så mycket arbete att få in poängen.
 
Det spelar ingen roll hur lång tid det tar innan poängen trillar in, bara skönt att få extra poäng om man köper elektronik.

6 månader? Oj!
Det står cirka 2 månader, det är ju i alla fall OK enligt mig.

Antar att man får skriva upp exakt alla köp man gör, så man inte blir "blåst" så att säga.

Ingen som blivit blåst genom att SAS påstår att du inte varit inloggad (gått genom portalen) fast du varit det?
Mest det jag är orolig över, fast man borde kunna lite på SAS tycker man. :confused:

1. Jag har använt Shoppen regelbundet när jag köpt barnkläder till min gudson samt lite DVD, CD och annan elektronik till mig själv.
2. Fungerat 9 gnr av 10 klockrent för mig.
3. Tyvärr fick aldrig mina poäng för reflex västar som köpte.

Notera att det är extra poäng som du tjänar inte baspoäng.
 

Ninjamasse

Medlem
Jag tycker nog också att det fungerar mycket bra. Registreringen av poängen sker snabbt, däremot tar det lite tid innan de kommer in på kontot (inga av nedanstående poäng har kommit in ännu). Det finns kanske tröskelvärde som ska uppnås eller nåt...

12.07.01 Tailor Store 572
12.05.22 EuroFlorist 64
12.05.20 Bokus 45
12.05.19 Game.se 100
 
Toppen