Senaste nytt

SAS 737 till Boston

Dantorp11

Medlem
Hej alla,

Jag undrar av ni tror om SAS och deras Privatair 737. Kommer den att stanna på Boston rutten i flera år till eller kommer SAS inse att den är värdelös ur en passagerares perspektiv (Norwegian 787 är ju bättre alla dagar i veckan). En A330 måste de väl ändå kunna fylla?
 

palmen

Moderator
Vet inte vad som är värdelöst med denna? Åkte den i Business tur och retur för lite drygt 1 månad sedan och det var inget fel alls. Utresan är topp 5 alla kategorier av flygning jag gjort (bästa crew jag haft ombord på en flygning).

Sätena i Business är ju inte de senaste men fungerar utan problem en dagflygning. Nattflygningen hem fick jag ändå 4 timmar sömn på och det tycker jag är ett gott betyg på en 6½h flight.
Om jag kommer ihåg rätt är det drygt 1 år kvar på leasingperioden, vad som händer efter det har det itne rapporterats något om, men jag hoppas planet blir kvar i alla fall. SAS har inga andra plan att sätta in till Boston och tycker det fungerar bra för en startup på en lite tunnare linje innan man eventuellt sätter in ett större plan framöver
 

Platinum

Medlem
Vet inte vad som är värdelöst med denna? Åkte den i Business tur och retur för lite drygt 1 månad sedan och det var inget fel alls. Utresan är topp 5 alla kategorier av flygning jag gjort (bästa crew jag haft ombord på en flygning).

Sätena i Business är ju inte de senaste men fungerar utan problem en dagflygning. Nattflygningen hem fick jag ändå 4 timmar sömn på och det tycker jag är ett gott betyg på en 6½h flight.
Om jag kommer ihåg rätt är det drygt 1 år kvar på leasingperioden, vad som händer efter det har det itne rapporterats något om, men jag hoppas planet blir kvar i alla fall. SAS har inga andra plan att sätta in till Boston och tycker det fungerar bra för en startup på en lite tunnare linje innan man eventuellt sätter in ett större plan framöver
Trafikerar den Köpenhamn - Boston?
 

Agö

Medlem
Den är inger speciellt så kan ju inte rekommendera att testa den flighten om det inte är för allt kul man kan göra i och runt Boston. Väldigt trevligt område som är väl värt ett besök.
Lite speciellt tycker jag att det är att flyga en så liten kärra över Atlanten.
 

Palazzi

Medlem
Lär bli flera linjer med mindre plan hädanefter. Både A321 Neo LR o B737MAX når den Amerikanska Östkusten utan problem.
Vi vet redan att Norwegian ämnar göra det snart, o även kanadensiska Nextjet.

De stora bolagen följer ju oftast i fotspåren av dessa lågkostnadsaktörer så blir inte förvånad om även andra bolag testar sig fram (då kanske med Business).

Vill man flyga än mindre plan så ska ju iaf ett bolag flyga CS100 från London till USA o Kanada.

Själv uppskattar jag dock större plan över Atlanten, då turbulensen inte känns lika mycket.
 
Toppen