Senaste nytt

[Business Class] Florens - //DESTINATION// - Dusseldorf från 5.500 SEK T/R

Andreas013

Medlem
Därutöver har Expedia i vissa fall tydligen sagt att man måste kontakta Alitalia, och Alitalia refererar till Expedia.

Om Expedia bråkar är det bara att hänvisa till deras villkor
6f0b80139afb421c92b1db0790bf03cd.png


"...ELLER SÅ KOMMER VI AVBESTÄLLA DIN BOKNING UTAN AVGIFT."

Det är alltså Expedia som ska hantera avbokning samt återbetalning. Solklart.
 
Har alla dina legs blivit avbokade eller bara delar av resan?
Alitalia kapade den i olika delar, se försvann "ditresan". Hela resan är nu avbokad av resebyrån. Ändå ligger två sista flygningarna med CX kvar ser det ut som

Jag tror att dom fall där Expedia krånglar med avbokning och återb så har dom inte varit i kontakt med AZ.
 
Det finns ingen på BC som kan säga att dom aldrig skulle ge sig in i nått sånt här försök.
Jag kan. Vad säger du nu då? :)

Anledningen är väl att jag aldrig fått för mig att boka en resa "bara för att jag kan" utan jag vill nog ha en orsak att resa, antingen med familj eller jobbet. Men jag förstår fullt att många chansat. Det jag inte förstår att är hur många av er hinner resa så mycket privat som ni verkar göra. Antar att mitt liv suger.
 
Last edited:

Avgeek

Medlem
Kommer aldrig i mitt liv boka en Alitalia-fare, oavsett vad. Ja, ibland sker mistake fares. De behöver inte hedra det. Men sättet de hanterar detta på är helt under kritik. Flertal av mina vänner som bokstavligen blivit skrikna på av deras outsourcade kundtjänst, "kan ta upp till 3 månader att få pengarna tillbaka". Därutöver har Expedia i vissa fall tydligen sagt att man måste kontakta Alitalia, och Alitalia refererar till Expedia.

Om man nu har Amex, kan man ringa och säga att man ska få återbetalningar på dessa reservationer så kommer man inte behöva betala för dem på nästkommande faktura, så om någon har bokat biljetter för 40k ska ni inte behöva ligga ute med dem pengarna medan Alitalia tar tummen ur..
Nu har jag pratat med Amex, de har tagit över underlaget och ärendet och sköter detta vidare nu. Fan vad jag älskar Amex.
 
Fick just meddelande från resebyrån om att Alitalia strular med återbetalning. Dom brukar få det "genom bokningssystemet" dagen efter avbokning dvs idag men så har inte skett. Amex har redan tagit över ärendet så jag kan dricka min glögg i lugn och ro :)

Tilläggas att jag ändå har tyckt att detta har varit både spännande och lärorikt, men jag kommer nog inte att boka en EF direkt igen. Nu blir det ändå en resa till Florence den helgen. Vi drog lott om hur vi skulle ta oss hem därifrån och det blev med TK via IST

5107e5a0f6f9080b3b55d2b1545153f4.jpg
 
Toppen