Senaste nytt

Uppgradera med poäng - biljett köpt hos resebyrå

agehall

Medlem
Du kallar det "riskfritt" - de flesta andra kallar det bedrägeri.

Men visst, är man beredd att gambla med sitt eurobonuskonto som insats så är det fritt fram. Bara man inte förväntar sig sympati när det går snett.
 

Canadien

Medlem
Bedrägeri är ett starkt ord i detta sammanhang. Att försöka tillskansa sig något utan korrekt motprestation. I detta fallet kan jag inte se hur det skulle kunna klassas som bedrägeri att använda sina poäng för att uppgradera en medresenär.
 

joinosc

Ny medlem
Om vi fortsätter på spåret att åka fler än en person, är det inte möjligt att då uppgradera hela sällskapet för poäng? Tänker mig en familj som samlar poäng/ska ut och resa tex...
 

Canadien

Medlem
Jo, om alla ligger i samma bokning så klarar systemet det. Jag vill minnas att jag läst någonstans (Scandinavian Traveler Okt/Nov?) att Plusgradesystemet ska fixas så att man också kan uppgradera andra bokningar än sin egen. Hittar dock inte infon just nu.
 

JacobG

Medlem
Jag kontaktade SAS-chatten för några veckor sedan när jag vill lägga ett bud på en annan persons resa, där jag inte fanns med på samma bokning. Fick svaret att det är endast möjligt att lägga bud med dina poäng för andra resenärer om alla är med i samma bokning.
 

Tommy

Medlem
Jag har försökt att buda med poäng på en resa bokad via resebyrå pga det är 2 flygbolag inblandade samma pnr men 117 stock på SAS delen och 260 stock på den andra. Penga bud går bra men poäng alternativet finns inte, efter samtal med kundtjänst och lång väntan får jag svaret nej det går inte vi har försök med allt då ställde jag frågan varför? Det beror på att det är 2 flygbolag inblandade i bokningen var svaret.
Skickade en fråga till diamant supporten hoppas på en vettig förklaring idag.
Några råd/idéer ?
 
Jag har försökt att buda med poäng på en resa bokad via resebyrå pga det är 2 flygbolag inblandade samma pnr men 117 stock på SAS delen och 260 stock på den andra. Penga bud går bra men poäng alternativet finns inte, efter samtal med kundtjänst och lång väntan får jag svaret nej det går inte vi har försök med allt då ställde jag frågan varför? Det beror på att det är 2 flygbolag inblandade i bokningen var svaret.
Skickade en fråga till diamant supporten hoppas på en vettig förklaring idag.
Några råd/idéer ?

Det var konstigt, jag har också haft sådana resor med flera flygbolag inblandade och olika stock. Jag har kunnat lägga bud på SAS flygningarna, både med poäng och pengar.
 

Platinum

Medlem
Hej!

Bokade precis januariresa till New York med min sambo. Jag köpte en ungdomsbiljett direkt via sas och vi köpte en vanlig biljett via Flygstolen, pga presenkort som täckte biljetten. Nu till frågan - går det att buda på en uppgradering för hennes biljetter, men mina poäng, trots köpt via resebyrå? Om vi inte hade köpt den via resebyrå, hade de gått - i så fall hur?
På samma sätt som SAS kan dela på en bokning, kan de inte bara "slå ihop" en bokning? Har du kollat med chatten bre?
 

Tommy

Medlem
Efter lite hjälp från Diamond supporten så går det att buda med poäng men tyvär inte med mitt EBD nr utan med @Susanne EBG nummer som är borttaget från bokningen (det bekräftas av SAS) ädå ligger det kvar som den som budar, jag har skickat frågan tillbaka till supporten och väntar på svar. Susanne har inte tillräckligt med poäng. :(
 
Toppen