Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Knucket

Medlem
Skaffade ett Hilton guldkort till min fru via Australien tricket. Hon åkte på en resa till NYC med en väninna och blev uppgraderad på Waldorf Astoria och är mycket nöjd med mig. Tack BC för att ni hjälper folk och att det är så trevlig stil/ton på diskussionerna.
 
Just spenderat helgen med tre (3) vänner i Amsterdam. Vi hade bokat två (2) rum genom Hotels.com - mot min vilja, men en av mina vänner ville inte lyssna mig.

Alltså bokningen var gjort utan mitt Hilton Gold nummer. När vi checkade in på Hilton Amsterdam informerade jag min Hilton Gold nummer och fick en jätte positiv överraskning. Vi fick frågan:

"Would you like to take upgrade for one room or complimentary breakfast and Wi-Fi for all of you?"


Jag valde gratis frukost till oss alla samt Wi-Fi, samt vi fick två (2) rum bredvid varandra. Jag var imponerad om Hiltons flexibilitet och service speciellt under frukost. :)
 

agehall

Medlem
Frukost alt 1000p/stay är ju en standardförmån på Hilton för HHonors Guld. Men det är bra att de ger den även om man bokat via fel kanaler.
 
Fick följande e-post från Hilton idag. :)

2012-06-01 21-30-07.png
 

doc

Medlem
Ja, de brukar alltid skicka personliga brev när man fyller i utvärderingarna. Om man anmärker på något svarar de på det också. Tycker jag är riktigt bra av dem.
 

maba

Medlem
Hej, jag undrar hur ni brukar formulera mailet till hotellet när ni bokat på annan hemsida än hotellets egen? Själv har jag bokat Sofitel Jumeira beach via en annan sida men skulle gärna vilja meddela dem att jag har ett Platinumkort (tack BC :)) men jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mailet för att få det att se bra ut. Så finns det någon som har en bra mall eller något bra förslag på mail som ni vill dela med er av så skulle jag uppskatta det.
 

agehall

Medlem
Checkade in på Hilton CDG för ett litet tag sedan och blev uppgraderad från mitt queen-room till en minisvit. Jag hade nog räknat med en uppgrade till ett executive rum, men inte mer än så. Jag måste säga att jag verkligen gillar Hilton.
 
Bokade några dagar på Hilton London Docklands. Skickade med HH-nummer på Expedia (har självklart fixat HH-Guld på denna sidan). Ringde nyss för att fråga om det gick bra att checka in vid midnatt. Passade samtidigt på att fråga om frukost ingick, det gjorde det inte. Då sade jag mitt HH-nummer och kvinnan i telefonen blev genast mycket trevligare! Gratis frukost ingick eftersom jag var guldmedlem. Underbart!
 
Toppen