Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

toer00

Medlem
Du beskriver hur det funkar. Jag beskriver hur det skulle kunna funka ;)

I det här fallet hade vi alla passagerare fått plats i en buss, men det fanns två. Alla förutsättningar fanns med andra ord, därav mina tankar.



Samma här.

Prioboarding med buss kräver helt enkelt separata bussar. Inte omöjligt, men det verkar inte vara prioriterat.

I Doha på gamla flygplatsen hade QR det...
T.o.m en separat buss för First Class
 

agehall

Medlem
Du beskriver hur det funkar. Jag beskriver hur det skulle kunna funka ;)

Isåfall så tycker jag att SAS borde ha värdar i gate som går runt och serverar förfriskningar samt hjälper till att bära ombord handbagage. Givetvis ska personbilar användas och inte bussar, precis som vid LH FCT. Varje bil ska givetvis köras av jultomten själv och istället för att bara köra fram direkt till planet tar de en sväng via nordpolen innan de parkerar framför trappan. (De kan ju flyga i överljusfart, så det tar ingen extra tid!)

Tyvärr är nog mitt förslag lika rimligt dom ditt.. :)
 
Isåfall så tycker jag att SAS borde ha värdar i gate som går runt och serverar förfriskningar samt hjälper till att bära ombord handbagage. Givetvis ska personbilar användas och inte bussar, precis som vid LH FCT. Varje bil ska givetvis köras av jultomten själv och istället för att bara köra fram direkt till planet tar de en sväng via nordpolen innan de parkerar framför trappan. (De kan ju flyga i överljusfart, så det tar ingen extra tid!)

Tyvärr är nog mitt förslag lika rimligt dom ditt.. :)
@agehall, här måste jag protestera, det är inte rimligt alls...;) If Santa Claus were scientifically accurate, he'd destroy the world

Cheers,
/JC
 

bossefin

Medlem
SK559 CPH-CDG i söndags. Andra gången på raken som rutinen varit. En person ensam vid Gate, tydligt prioutrop (plus, EBP,EBD, StarGold). Öppnar först "manuella" inpasseringen. Överträdelse beivras. Först efter det öppnas automatspärrarna. Början på en ny era?
 
Toppen