Senaste nytt

Bästa GO-platserna i SAS nya A340-kabin?

Malla

Medlem
Det där var dåligt. När dom ändå har hopp i numreringen skulle dom ha haft samma på alla longhaul, så att 30 är första raden med extra benutrymme, 41 är nödutgång med likaså extra benutrymme med samma layout (bulkhead) o.s.v... Det hade underlättat betydligt vid equipment change...

Naturligtvis kommer ju inte numreringen att se exakt lika ut, rad 9-10 (bakre business på A340) finns inte på A330 etc... Men ändå...
I mina sidor på Eurobonus kan man fylla I sin "favortplats"! En ganska värdelös funktion om man inte alltid åker exakt samma configuration..
..
seating.JPG
 

Kajsan

Medlem
Lång make, 195 cm ska med till Tokyo i november, A340 -300. Är 30 A&B att föredra el flytta fram till 21G & H? Rad 20 D-F är lediga men känns inte så inspirerande. Kommer att vara EBD och make EBG vid tiden så CU eller uppgradering vid gate kan ju kanske bli aktuellt.
 

palmen

Moderator
Lång make, 195 cm ska med till Tokyo i november, A340 -300. Är 30 A&B att föredra el flytta fram till 21G & H? Rad 20 D-F är lediga men känns inte så inspirerande. Kommer att vara EBD och make EBG vid tiden så CU eller uppgradering vid gate kan ju kanske bli aktuellt.
Nu blandar du nog ihop kabinerna lite. Rad 20 och 21 är i SAS Plus, rad 30 är första raden i SAS GO.
Benutrymmet på första raden på deras A330E är grymt bra (antar att det är likvärdigt på A340-planen som är uppgaderade). Annars är det nödutgångsplatserna som gäller på rad 40 om jag kommer ihåg rätt.
 

Kajsan

Medlem
Nu blandar du nog ihop kabinerna lite. Rad 20 och 21 är i SAS Plus, rad 30 är första raden i SAS GO.
Benutrymmet på första raden på deras A330E är grymt bra (antar att det är likvärdigt på A340-planen som är uppgaderade). Annars är det nödutgångsplatserna som gäller på rad 40 om jag kommer ihåg rätt.
Medveten om att vi talar om olika klasser. Överväger om bokning ska behållas i Plus eller flyttas tillbaka till Go. SeatGuru rekommenderar rad 30, för vad det nu är värt. Har till EWR/A330 nyttjat rad 40 men gott benutrymme. Tacksam om någon föreslår bra plats för en välvuxen tvåmetersmake?
 

Attachments

  • A340Seating.PNG
    A340Seating.PNG
    31,3 KB · Visningar: 311

palmen

Moderator
Medveten om att vi talar om olika klasser. Överväger om bokning ska behållas i Plus eller flyttas tillbaka till Go. SeatGuru rekommenderar rad 30, för vad det nu är värt. Har till EWR/A330 nyttjat rad 40 men gott benutrymme. Tacksam om någon föreslår bra plats för en välvuxen tvåmetersmake?
Rad 30 har ca 1 meter benutrymme och nödutgång har ca 2 meter benutrymme (på A330). Betydligt bättre utrymme än i PLUS i alla fall.
Jag har inte åkt A340 med nya kabinen ännu men antar att det är liknande utrymme som på A330 så första raden ska vara riktigt bra.
Här kan du se utrymmet på nya A330 planen på rad 30, jag är också relativt lång även om jag inte riktigt når upp till 2 meter.
Bästa GO-platserna i SAS nya A330-kabin? | Sida 5 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

pswe

Medlem
Rad 30 har ca 1 meter benutrymme och nödutgång har ca 2 meter benutrymme (på A330). Betydligt bättre utrymme än i PLUS i alla fall.
Jag har inte åkt A340 med nya kabinen ännu men antar att det är liknande utrymme som på A330 så första raden ska vara riktigt bra.
Här kan du se utrymmet på nya A330 planen på rad 30, jag är också relativt lång även om jag inte riktigt når upp till 2 meter.
Bästa GO-platserna i SAS nya A330-kabin? | Sida 5 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
En skillnad mellan 330 o 340 gäller första raden i plus. På 330 finns bara en gardin vilket ger mer upplevt utrymme, på 340 är det vägg in till C.
 

palmen

Moderator
En skillnad mellan 330 o 340 gäller första raden i plus. På 330 finns bara en gardin vilket ger mer upplevt utrymme, på 340 är det vägg in till C.
De nya A330E har hela galleyt och toaletter mellan plus och business, betydligt mer än ett draperi, det är dock en diskussion för en annan tråd
 

ekf

Medlem
Medveten om att vi talar om olika klasser. Överväger om bokning ska behållas i Plus eller flyttas tillbaka till Go. SeatGuru rekommenderar rad 30, för vad det nu är värt. Har till EWR/A330 nyttjat rad 40 men gott benutrymme. Tacksam om någon föreslår bra plats för en välvuxen tvåmetersmake?
Se mitt inlägg #7 i denna tråd, vet visserligen inte hur det är i Plus, men med så långa ben hade jag valt exitrow fönsterplats (40A/H). Lita inte på Seatguru... Den niten har vi väl alla gått på...
 

Andreas013

Medlem
Satt på 30H, sk995 till Peking. Är knappa 1,80 lång och har inte en chans att nå fram till stolsfickan. Synd bara att inte den större plus-skärmen går att använda.
a5568cc2a70de971c1b55748bb717761.jpg
 
Toppen