Senaste nytt

Best Western Bondenheimen - Faulty Tower-hotell eller ? ?

Valley

Medlem
Vi gör alla våra misstag.

Länge sedan jag stötte på så oengagerade människor. Tror inte en enda av de anställda ens sa hej under 2-dagarsvistelsen.

Mötesrummet som bokats glömdes bort.
Incheckning gick utmärkt, men följdes av en automatisk utcheckning då någon upptäckte att det stod en väska och hängde en rock i ett rum. Och så kan man ju inte ha det, varpå personen helt sonika tog med sig allt och återregistrerade rummet som tomt.

Utcheckning gick också den bra. Kunde göras 2 gånger eftersom man inte hade koll på att man var utcheckad.

Frukosten var bland det sämsta jag upplevt sedan Stadt i Hudiksvall för en massa år sedan. Halvsunkigt, fullt med disk på borden som ingen ville bry sig om.
Och om man torkar av grannbord och använder sprej för att få rent. Så kan man alltid vinkla flaskan och duscha över grannbordets tallrikar. Självklart utan att be om ursäkt.

Så, hade vi otur eller är man så här jämt ?
 

mha321

Medlem
Jag bodde ganska ofta på Bondeheim för ett par år sedan, och då var det riktigt bra. Men senast var för ca 2 år sedan, så det kan ju ha ändrat sig sedan dess.

Mötesrum kan jag inte kommentera om, det har jag inte använt där, men personalen var trevlig och frukosten helt ok (ganska liten frukost-restaurang så det är ju inte samma utbud som på de allra största, men det som fanns var bra och det var inte ett dåligt utbud).

Så antingen hade du otur, eller så har det gått utför med hotellet de senaste två åren...
 

ulagun

Medlem
Kan bara instämma, dessutom alldeles för dyrt med tanke på bedrövliga standarden.
Har bott där några gånger pga läget nära stationen vid Nationalteatret. OBS bott, inte nu längre efter det at jag tog en BW bonusnatt med fru Ulagun.
Som Diamond blev belöningen ett litet sunkigt rum, sängen uppbäddad för en person bredd 140 cm. Sängkläder för en person till låg inslängda i garderoben.
Om man tvunget måste bo på BW i Oslo så är BW Karl Johan intill något bättre, trevlig personal i receptionen samt hyfsad frukost.
Flesta rummen dock nedslitna och småsunkiga. Undvik rum ut mot Karl Johan, jädrans liv, obefintlig venilation, så fönstret måste vara öppet under sommarmånaden
Även här inget x-tra som Diamond, som uppgradering, frukt vatten trots att det ska ingå enligt BW´s norska hemsida.
 

Randy Marsh

Medlem
Det skulle aldrig någonsin falla mig in att bo på Hotell Bondeheimen. Dels är ett det ett alkoholfritt hotell (inte så viktigt, men det är en principsak) som har täta band till Norges Bondelag. Norges Bondelag står för en genomregulerad landbrukspolitik som ger dålig kvalitet, uselt urval och skyhöga priser. Detta stalinistiska tankesätt har väl smittat av sig till hotellet, så det är inte förvånande att de erbjuder en undermålig produkt...
 

ChabbeT

Medlem
Så det enda positiva är att man får 250 poäng för att skriva att det var skit i evalueringen?
 
Toppen