Det är väl fortsatt den huvudsakliga standarden i USA tex, även om de så sakta börjar ta kort vid borden.
Den nya trenden jag noterat där är dock att det inte funkar i terminalerna de tar med sig it om man har chip&pin utan bara om man har chio&sign. Så då kommer de ändå och vill ta med kortet...
Det måste ju snarare ha gjort saken sämre.
Tidigare var kortnr på framsidan och cvv på baksidan. För att kunna använda det card not present behövde man alltså fota/kopiera båda sidorna. Nu räcker det att fota baksidan så får man allt man behöver. Framsidan har inget med funktionen att göra och...
Om det inte fnns något US-US, så borde det rimliga vara att det är den som är högst av domestic to us och international to us. Du behöver ju både igenom immigration till Kanada och immigration till USA under transfer.
SAS flyger ju redan till lite stränder i Turkiet. Känns tveksamt att Istanbul skulle dra tillräckligt för att orka en egen linje i konkurrens med Turkish. Utan code share så kommer man ju inte åt transfer trafiken och det är nog en rätt stor del av de linjerna.
Det var väl kampanjer mot status innehavare som Friends&Family började, och delen mot aktieägare kom väl senare? Så kanske snarare tillbaka till grunderna isåfall?
Det vore intressant att se hur kampanjerna egentligen slagit ut. Med tanke på hur många gånger de kört dem så måste de åtminstone...
Hur skulle det gå till utan en uppdatering hos Apple? De hämtar knappast bilder till Apple pay från externa källor, det ska ändå finnas en viss nivå trust.
Sedan ska antagligen uppdateringen beställas från amex, men det lär vara Apple som ska göra den och skicka ut den.
Fyller i före avgång när man ändå sitter och väntar. Sedan får man skicka in den etter att man landar med nytaget foto - men det steget går snabbt. (inte för att det första steget tar speciellt mycket tid..)
Så fick man provat den. Sparade någonstans mellan 45 minuter och en timme på LAX idag. Hade sparat ännu mer om man suttit i ekonomi (jag satt i plus och kom av hyfsat snabbt). Tidsjämförelsen ungefärlig då jag jämför med en kompis som tog sig igenom ungefär en kvart före, ankommande från annan...
Just en Stockholm-Amsterdam är det kanske inte jättestor risk på men ändå inte noll -- tänk p åatt det finns en risk att du vid störningar blir ombokad med anlsutning. Tex. skulle du kunna hamna på Stockholm-Köpenhamn-Amsterdam om du flyger SAS. I det fallet är det ingen transfer security...
Det är väl precis det som är kostnaden. Alltså att diamonds väljer att boka billiga kvällsavgångem och sedan byter till rusningstid. Eller lunch/morgon, samma sak.
Visst är det en chansning man tar. Men så länge sannolikheten är stor att den går hem blir det en faktisk kostnad för sas.
Att...